20/8

- Äntligen kan jag andas ut...

Jag är glad att dagen snart är över för min del. Det har varit en lång dag med fokus hela tiden.

Skoldagen började med en 3 timmar och 20 minuter lång mattelektion. Jag fick gjort en del, men långt ifrån allt. Det kändes i huvudet att det var veckans tredje mattelektion. Huvudet hängde liksom inte riktigt med trots att det egentligen var ganska lätta tal som skulle lösas.
Tiden gick snabbt och helt plötsligt var klockan tjugo över elva och det var dags för lunch. Jag och Carro drog till Lindholmen och åt där. Maten i Torslanda är inte mycket att hänga i granen...

50 minuter senare var vi tillbaka i skolan för att ha klassråd. Min klass valde mig till Schema- och provschema-ansvarig. Det är alltså min uppgift att se till så att schemat och provschemat ser okej ut. Deras motivering var: " Malin har koll på allt och lite till och skulle man ringt henne mitt i natten för att fråga vilken sal vi skulle vara i nästa vecka så skulle hon kunna svara på det"
Hrm, lite överdrev de allt.. men jag kan faktiskt inte förneka att jag inte har koll. Jag hade liksom inte klarat av att åka till skolan utan att veta vilken sal jag skulle vara i. Lite koll måste jag allt ha!

Efter klassrådet var det dags för dagens sista lektion, Svenska B. Den där kursen är nog hittills den tråkigaste kursen jag varit med om. Allt går så segt och är ointressant.
Idag var det dags för några grupper att redovisa om olika epoker. De tog nästan två timmar och efter det var det eget jobb med en uppgift. Vi fick vara på valfri plats, och självklart passade jag på att lämna skolan för att dra till jobbet istället.
Jag hade helt plötsligt massa tid innan det var dags för ett litet kvällspass. Det blev ingen stress dit eller nått. Skönt!

Väl på jobbet var allt lugnt. Tiden rullade på och jag hade saker att göra hela tiden, dock inte så att jag slet ihjäl mig men lite att pyssla med fanns det allt. Framåt stängning var jag i mejeriet för att fronta och fylla varor. Där var det något som gick galet. När jag lyfte mjölken (38 liter samtidigt!) högg det till i ryggen. Jag bet ihop och fortsatte min arbetsdag.
När butiken var stäng drog jag direkt upp till Munkegärdehallen för att träna innebandy.
Ibörjan var jag sjukt ofokuserad, men det blev lite bättre framåt slutet. Ryggen kändes hela tiden, men det var först i slutet av träningen som jag ville kliva av. Tyvärr valde jag att spela klart de få minutrarna som var kvar, och det kanske inte var så smart. När jag lämnade hallen gjorde det lite ondare än det gjort några timmar senare.

Nu har jag hunnit vara hemma en stund utan att ha fått gjort speciellt mycket. Ganska snart är det dags för en dusch och efter det ska jag nog gå och lägga mig.
Imorgon är det en ny dag, fredag till och med! Jag har bestämt att min grupp börjar klockan 12.00 så för mig kommer det bli en liten go sovmorgon. Jag slutar dock halv fem och det är väl lite mindre roligt...

Men men, efter morgondagen tar jag helg och kan andas ut igen. Hela helgen är bokad, men någon tid till att slappa ska jag allt lyckas klämma in någonstans.

Duschen väntar.

Kram och god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0