24/8

Det gör ont...

Måndagen är över. Dagen har varit mycket slapp...
Inatt lyckades jag inte sova så bra. Jag fastnade framför en sida med massa roliga historier fram till klockan visade 1.47. Tiden gick så fort, det stämmer verkligen att tiden går fort när man har roligt. Jag ville egentligen sitta kvar framför datorn och fortsätta läsningen, men kroppen sa ifrån och ville att jag skulle sova. Så, strax efter klockan två gick jag och la mig. Det tog en ganska lång stund innan jag somnade...
Natten blev inte alls rolig. Jag vaknade flera gånger. Vid sex-tiden var det som värst. Jag låg klarvaken. Det fanns så mycket energi i min kropp att jag hade kunnat gå ut och springa utan problem. Jag var inte direkt vän med min kropp vi det tillfället. Jag ville sova, men kroppen ville vara vaken.
Det blev en kamp som jag tillslut vann. Strax innan sju stängdes mina ögon igen.

Dagens planer var att sova fram till klockan elva, men så blev det inte. Jag vaknade runt åtta av ett sms, och då kände jag mig ganska så pigg. Att somna om var absolut inget jag kände att jag behövde. Jag hade en rolig morgon med massa sms-skickande och några konversationer på msn. Det var en helt perfekt morgon.

Tyvärr blev jag tröttare och tröttare, tillslut valde jag att ta en liten tupplur innan det var dags att åka till skolan.

Skoldagen blev väldigt kort, 12.10-15.30. Vi hade alltså bara en lektion, Företag- och produktutveckling. Vi skulle skriva en förstudie till UF-företaget. Jag, Carro och Adam jobbade på ganska bra trots att det var måndag och alla hade mycket att berätta om helgen som varit.

Skoldagen slutade lite tidigare än den skulle, och det är faktiskt något jag hatar... Volvoarbetarna slutar sitt skift klockan 15.24, och självklart lyckadess vi få gå ungefär samtidigt. För mig betyder det att jag hamnar i världens bilkö. Lite segt, men jag har vant mig nu...

När jag kom hem var jag helt slut. Det hade blivit mycket pluggande i skolan, huvudet var trött och ögonen gick i kors. Det fick helt enkelt bli en liten tupplur.

Kvällen spenderade jag i Munkegärdehallen för att träna innebandy. I början gick det ganska så bra, men tyvärr slutade inte träningen som jag tänkt mig... Efter en timme kände jag att jag inte klarade mer, foten gjorde ont! Jag fick helt enkelt sitta och titta på den sista halvtimmen av träningen. Det var inte så kul, men hade jag fortsatt träna så vet jag inte vad som hade hänt.
Nu sitter jag här med en fot som är svullen på insidan (vid fotknölen). Den gör lite småont hela tiden faktiskt "/ Jag har, för en liten stund sedan, knarkat lite Voltaren och gjort min sjukgymnastik. Imorgon är det dags för träning igen och jag hoppas på att foten är okej tills dess. Eller ja, lite bättre än den är nu i alla fall...

Morgondagens planer ser ut som följande...
Först är det skolan, 8.00-15.30. Efter det ska jag och Carro stanna kvar för att börja på svenskan som ska redovisas på torsdag. Kanske vi även pluggar lite matte. När allt är klart ska jag bege mig hemåt för att snabbt hämta upp innebandysakerna, sedan bär det av mot Munkegärdehallen där ett gött litet träningspass ska avverkas.
Kvällen kommer jag förmodligen spendera antigen framför datorn eller framför någon rolig skolbok...
Efter antligen lite surfande eller pluggande ska jag tacka för mig och gå och sova.
Det låter som en ganska så bra dag i alla fall.

Och förresten, tro det eller ej men jag ska faktiskt åka buss till och från skolan imorgon. Det är nästan så att jag ska rita ett kors i taket nu! Det kommer bli andra gången på nästan tre veckor som jag åker buss till skolan. Jag hoppas på att den där lata Malin försvinner snart. Att köra bil varje dag kostar faktiskt lite pengar! Bussen är gratis...
Synd bara att det ska ta såååå lång tid att åka buss!

Nä, nu ska jag ta med ett glas vatten och sedan är det dags att försöka sova.
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0