Äntligen helg :)

Fredagen är över och jag har nu en lite go helg framför mig...

Den här fredagen har inte varit som alla andra fredagar i mitt liv. Jag sov riktigt dåligt inatt pga ryggen. Den gjorde ont. Imorse var det meningen att jag skulle ha sovmorgon fram till klockan 11.15, men självklart vaknade jag redan vid kvart över åtta. Halsen och huvudet gjorde as ont, men ryggvärken var borta. Jag trodde att det skulle bli en dag med en förkylning som bara blev värre och värre, men så blev det inte. Någonting hände med min kropp och strax innan halv tio hade både halsen och huvudet blivit normala igen. Knepig kropp jag har.
Jag spenderade hela min förmiddag i sängen. Det var riktigt gött att ligga i sängen och surfa på datorn :P

Strax efter halv tolv hade jag fått på min ett par joggingbyxor, en t-shirt och ett par tofflor... Jag var redo för att dra till skolan. Idag fick det helt enkelt bli den slappa stilen. Jag orkade inte vara så seriös när jag ändå inte skulle vara där så länge.
Jag hämtade upp Carro och Adam på Lindholmen och tillsammans åkte vi till Torslanda för att jobba med vårt företag. När vi väl satte igång blev jag riktigt besviken! Carro pluggade kemi och Adam satt och chattade på msn hela j*vla tiden! Jag satt och jobbade helt själv på en affärsidé. Jag bad flera gånger om deras hjälp, men de lyssnade liksom inte. Tillslut, efter att jag skrivit ett par sidor, gav jag upp. Det kändes inte alls rätt att jag skulle sitta och jobba helt själv. Det kanske inte var så bra att även jag satt och gjorde annat på slutet, men jag var lite mindre glad när jag fick göra allt själv. Det var ju inte det som var meningen!

Vid halv fyra startade min enda planerade lektion för dagen, Historia. Vi hade en liten genomgång på det som är kvar att göra. 4 inlämningar och ett prov, sedan är kursen klar. Provet, som kommer bli det sista vi gör, kommer ske i december. Det betyder alltså att jag snart har klarat av att läsa en kurs på distans. Det är starkt jobbat i och med att jag innerst inne hatar allt som har med historia att göra...
Lektionen avslutades lite tidigare och jag lämnade skolan redan vid tjugo över fyra.
På vägen var det köer, men det rullade på ganska så bra ändå. Jag har varit med om värre om man säger så...
Väl hemma var jag helt slut och väldigt hungrig. Mamma hade lagat spagetti och köttfärsås, men det dög inte till mig. Min middag fick istället beså av en Keso med äpple-, päron-, vanlijsmak. Det var riktigt gott.
Strax efter att min mage blivit mätt somnade jag.
Vid åtta, dvs tre timmar senare, vaknade jag igen. Att jag hade fått 4 sms hade jag inte märkt. Det är lite skumt i och med att mobilen låg i min ficka. Jag sov lite djupt helt enkelt.

Sedan jag vaknade har jag inte gjort speciellt mycket. Det har mest blivit lite tjöt med min familj, tv-tittande och massa dator. En helt vanlig fredag helt enkelt.
Nu ligger jag som vanligt i min säng och har det gött. Det är dock lite varmt med en filt, men jag har inga planer alls på att slänga av mig den. Det blir ju inte mysigt då...



Att skriva detta inlägg har tagit lång tid, men det kanske inte är så konstigt i och med att jag bara har en hand att skriva med. Den andra handen måste ligga under kuddarna, annars är det inte gött.

Snart ska jag starta upp en skattjakt i mitt rum. Jag lyckades slita av mig mitt örhänge inatt och imorse när jag letade efter det så var det borta. Det fanns liksom ingenstans... Men jag är fast besluten om att hitta det... Kanske inte idag, men någon dag i mitt liv ;) hihi

Ha en underbar kväll.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0