Skola, kalas och lite sånt...

Jag går på övertid...

God kväll.
Att jag sitter här och skriver just nu är ett under. Mina ögon är trötta och jag har varit nära på att somna flera gånger de senaste två timmarna... Trots det sitter jag här och plågar min kropp genom att vara vaken lite till.

Min dag idag har varit helt okej...

Planerna var att ta bussen till skolan, men som vanligt var jag för trött när det var dags att gå upp. Snooza = missa bussen och ta bilen istället.
Ja, jag är en person som går upp ungefär en kvart innan det är dags att gå till bussen. Att snooza i 9 minuter gör att jag helt plötsligt bara får drygt 5 minuter på mig att bli klar. Visst, det hade fungerat om min kropp hade varit lite piggare! Just nu tar det ungefär 5 minuter bara att lämna sängen.
Så... idag blev det bilen till skolan igen.

Själva skoldagen blev helt okej.
Den började klockan åtta med att vi fick köra ut en vaktmästare som höll på att byta ut alla bord. Han blev lite galen på oss ;) När läraren väl kom var det dags att dra igång med företagsekonomin... Trodde vi i alla fall. Självklart blev det som förra lektionen, vi satt och lyssnade på när läraren pratade om något helt annat.
Jag har fortfarande inte lärt mig ett skit i den kursen trots att den pågått i 7 timmar... Lite segt och slöseri med tiden.

Under lunchen drog jag, Carro och Adam iväg till Torslanda torg för att käka lite mat.

Under eftermiddagen var det utsatt tid att jobba med UF. Trots att man fick befinna sig på valfri plats valde jag, Carro och Adam att åka tillbaka till skolan för att jobba där.
Vi kom riktigt långt idag och allt känns fortfarande bra. Affärsidéen är klar =)

Några kort...
Vi jobbar för fullt, och Adam tror att han är VD. Jag och Carro har inte riktigt gått med på det ännu...





Framåt två-tiden kände vi att hjärnorna hade jobbat klart för dagen, vi packade då ihop våra saker och lämnade skolan. Jag lämnade av Carro och Adam i stan innan min färd fortsatte hemåt.

Väl hemma hände det något konstigt med mig. Jag pratade konstant! Orden bara flög ur min mun. Att mamma inte satte silvertejp för min mun var ett under. Tillslut började min röst strejka och det var väl då jag började fundera på att FÖRSÖKA hålla tyst.
Så mycket jag pratade idag brukar jag inte prata på en vecka!

Halv fem åkte jag och mamma hemifrån för att hämta upp moster och kusinen för att sedan tillsammans åka och fira mitt kusinbarn som idag fyllde 1 år.


Kusin Niklas och kusinbarn Maximilian


Nu är det kväll och jag är seriöst helt slut. Jag förstår inte varför jag fortfarande är uppe...

Imorgon är det torsdag och jag ska till skolan som vanligt. Imorgon är det Svenska B och Matte E som ska genomlidas. Nä ärligt talat så blir det kanske inte riktigt så jobbigt...
Lite segt att sluta klockan 16.30... Positivt med det är att jag har lång lunch (11.20-13.30) och kan då sova riktigt länge =) Det tycker vi om! ;)

Nu ska jag lägga ner alla böcker osv som behövs för morgondagen, sedan är det sängen som gäller.

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0