18-års party och första skoldagen

Jag har så mycket att säga att jag inte vet vart jag ska börja någonstans. Livet leker och jag har det väldigt gött

Gårdagen, dvs onsdagen, var jag riktigt slapp. Den mesta tiden av förmiddagen och eftermiddagen gick till att ligga i sängen och surfa runt lite på internet. Kroppen var go och seg efter två innebandyträningar. Mamma och pappa skrattade åt mig när jag vankade fram som om jag vore gravid i 85 månaden. Träningsvärk var bara förnamnet! Oups, var jag så dåligt tränad?

Framåt kvällen satte jag mig i bilen, höjde volymen på stereon, hissade ner rutorna, öppnade takluckan och drog iväg mot Frölunda där det var dags för 18-års firande.
På vägen hämtades min polare Carro upp. Det är sjukt att vi inte träffats sedan skolavslutningen i juni.

Kvällen och natten hos Adam går inte att beskriva med ord. Jag hittar inte de rätta liksom. Allt var kanon och roligt. Vi var igång fram till klockan var sju imorse. Att väckarklockorna sedan ringde vid kvart över sju var lite mindre gött, men va fan Adam fyller ju inte 18 år någon mera gång ;)

Anledningen till att vi gick upp så tidigt var självklart inte för att vi hade lust med det, utan det var dags för oss GTG:are att börja skolan igen.
Jag var inte alls taggad på det, att sova några timmar hade inte varit helt fel.

Väl i skolan blev det lite bättre. Vi startade dagen med massa information, typ sånt som går in genom ena örat och ut genom det andra. Jag lyssnade inte ett skit. Prio ett för mig var att försöka hålla ögonen öppna. Hihi

Den första lektionen gick ganska fort och tur var väl det för jag var helt slut.
Lunch blev det ingenting med, restaurangerna var stängda och vi fick leva på vatten och luft. Mycket roligt för mig som inte åt någon frukost...

Andra lektionen för dagen började klockan 12.10. Det var dags att plocka fram datorn och börja skriva ett CV. Jag jobbade lite effektivare än de flesta andra i min klass i våras, så mitt CV var redan klart och inlämnat för länge sedan. Jag fick helt enkelt bara lyssna på lite mer information innan min dag slutade vid halv ett.
Trots att jag slutade tidigt så åkte jag inte hem. Många i klassen tyckte att jag var knäpp, men jag kände inte för att åka just då. Det var ganska roligt att sitta och tjöta med massa folk.

Vid två tiden packade jag ihop mina saker och tog med mig Adam och Carro till bilen. Jag körde sedan hem dem innan jag åkte runt på lite olika ställen.

När jag, några timmar senare, kom hem gick ögonen i kors samtidigt som magen kurrade. Jag behövde både sömn och mat!
Tyvärr kände jag inte att någon mat passade idag... Tillslut skalade jag en morot och kokade den. Det fick bli min middag. Efter lite, lite, mat i magen bäddade jag ner mig under en varm filt. Det blev någon timmes sömn innan jag vaknade av ett sms. Det var en arbetskompis som frågade om jag ville jobba lite, självklart tackade jag ja.

Träningen närmade sig och jag blev mer och mer Osugen på att träna. Något inom mig satte stopp och ville inte alls att jag skulle lämna huset.
Självklart valde jag att ignorera allt och åka till träningen ändå! Jag lovar att det var en av de bästa sakerna jag gjort i mitt liv.
Fy fan vad roligt det var idag. Svetten rann, skrattet ekade och allt kändes mycket bra.
Jag är väldigt glad att jag tränade!


Imorgon är det fredag och jag ska först till skolan och sedan blir det jobbet direkt efter.
Jag tror inte att skoldagen kommer bli så jobbig, det är ju trots allt bara två nya kurser som ska indruduceras.

Jobbet ska jag befinna mig på klockan 16.30-20.15. Några timmar och lite extra pengar ;) hihi

Några kort från mina två dagar...

     



     




Ganska snart är det dags för mig att sova. Om mindre än 8 timmar börjar första lektionen...

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0