Måndag igen...

Natten blev lång. Det åskade och regnade typ hela tiden. Att sova när det lät mycket hela tiden gick bara inte. Jag låg vaken och tittade upp i taket, tittade på tv/film och hade allmänt tråkigt fram till klockan blev strax efter halv fyra. Det var då min kropp tyckte att det var dags att sova. Hade jag fått bestämma så skulle det skett ett antal timmar tidigare!

Kvart över nio i morse ringde min väckarklocka. Det var alltså dags att gå upp... Något som min kropp inte alls var med på. Jag var trött och valde att spendera en liten stund framför min dator.
Efter mycket slit och övertalan lyckades jag tillslut sätta mig i bilen för att åka till skolan. Jag var inte ett dugg sugen på att åka dit. Det är inte varje dag jag måste övertala mig själv för att få något gjort!

Själva skoldagen var som tur var väldigt kort. Klockan kvart i elva var det samling utanför restaurangen för att klassen skulle äta tillsammans.
Halv tolv skulle vi befinna oss i klassrummet för en liten genomgång av de kommande timmarna. På schemat stod det GPS orientering...

Jag och tre klasskamrater begav oss ut på en runda i stan. Vi gick, gick, gick och gick lite till. Tillslut kom vi tillbaka till Lindholmen. Det var gött. Lite drygt 8 kilometer blev promenaden.

Strax efter två åkte jag in till stan för att lämna blod. Det gick snabbt, lätt och fort, som vanligt helt enkelt.

När min kropp hade 4,5 dl mindre blod valde jag att dra mig hemåt. Jag passade på att lämna in min mobil på vägen. Den betedde sig inte riktigt som den skulle. Lite surt att jag bara haft den i 4 veckor och redan måste lämna in den.
Några inköp blev det idag också... En webbkamera och en rosa mus, bara saker till min älskade dator =)

Just nu sitter den en fin liten cam på min skärm, den passar väldigt bra där. Jag har provat den och tycker redan om det ganska mycket.
Musen har jag däremot inte hunnit använda. Jag köpte den mest för att jag hatar att använda musplattan när jag leker i Photoshop...

När jag kom hem efter dagen var jag trött och sliten. Maten stod på bordet, men jag tackade nej. Att äta då gick inte. Jag insåg att det inte var så långt kvar tills träningen skulle börja, så det fick allt bli till att hopp middagen.
Jag var ivrig och installerade webbkameran direkt. Sedan blev det lite lek för att hitta de rätta inställningarna.

Helt plötsligt hade tiden rullat på väldigt snabbt. Jag fick snabbt byta om till träningskläder för att sedan dra till träningen. Själva träningen är en sak som jag helst av allt skulle vilja glömma. Det gick inte alls bra idag. Allt kändes konstigt och blev fel. Lite segt "/
Efter halva träningen valde jag att kliva av, att fortsätta var inte att tänka på!

Nu sitter jag här i mitt rum och inväntar tröttheten. Jag är sådär halv pigg. Att sova hade inte varit helt fel, frågan är bara hur lång tid det ska ta idag ögongen stängs...

Imorgon är det en ny dag, en dag som just nu känns lite mindre rolig.
Hela min skoldag går ut på att räkna matte. Att ha 7 timmar matte på en dag lockar inte speciellt mycket faktiskt... men när kursen väl är avklarad så kommer det nog kännas gött!

Jag funder på om jag kanske ska ta bussen till skolan. Hmm... att köra bil är ju faktiskt ganska bekvämt. Jao, jag får se hur det blir imorgon.

Nu ska jag inte sitta här och skriva fler onödiga ord. Jag borde hitta på något annat att göra istället..

Kram och god natt

Kommentarer
Postat av: G.

Men du...när man har lämnat blod får man inte träna!! Du har inte i kroppen vad som behövs just då...måste låta kroppen nybilda blodet igen!

Inte konstigt att du var seg!

2009-08-11 @ 19:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0