28/8

Nu är det äntligen helg igen =)

Ännu en skolvecka har hittat sitt slut. Det är skönt att äntligen kunna andas ut och ta det lite lugnt... eller kommer jag verkligen kunna slappa i helgen??

Dagen började med en sovmorgon till 6.40 (det är inte ofta jag kallar det sovmorgon!) Jag kände mig ganska så pigg...
Strax efter åtta mötte jag upp min klasskamrat utanför Volvo Lastvagnarskontor i Lundby. Tillsammans med vår mentor mötte vi tillslut upp den handledare som vi ska ha under vår 9 veckor långa praktik. Vi fick förklarat för oss vad vi kommer jobba med och lite sånt. Det känns redan nu riktigt bra. Hoppas att det känns så när praktiken väl startar!

Jag var tillbaka i skolan strax innan halv tio...

I skolan luktade det sprit, och det var inte från handspriten på toaletterna... utan från mina klasskamrater som var ute på krogen igår! 17 av 26 kom till skolan bakfulla (eller till och med fulla!). Det var ingen go lukt i klassrummet... Och inga pigga personer i klassrummet.

Carro och Adam var typ inte alls pigga, det ledde till att jag fick sätta igång och göra en uppgift helt själv! Jag måste allt rycka dem i örat snart!!!

Under lunchen passade jag på att sova en liten stund. Det blev bara 25 minuter, men bättre än inget alls ;)

Efter lunchen var det matte som gällde. Jag satte mig ensam i ett hörn och pluggade hur mycket som helst. Jag tror nog nästan att det är bra att vara ensam en stund för att kunna använda det som finns innanför pannbenet lite. Jag fick gjort så mycket att hela matteboken tillslut var slut. När sista talet i kursen var gjord kändes allt väldigt bra. Jag hade då hunnit jobba i 34 minuter, vilket betydde att jag hade lite mindre än tre timmar på mig att repetera =)

Jag började om från början igen, och tjena vad lätt det var. Snacka om att man har lärt sig mycket under de här veckorna vi räknat. Det gick väldigt snabbt att plöjja igenom talen. Tänk vad gött det hade varit om det hade varit så lätt i början....

Läraren släppte oss lite tidigare pga att det inte var någon mer än jag som jobbade. Så, strax efter tre lämnade jag skolan. Det spöregnade ute och jag blev blötare än blötast bara av att gå till bussen.

Hemma hann jag inte vara länge innan det var dags att åka till mormor och morfar för att fira mormor som fyllde år.

Nu sitter jag hemma igen, i ett nystädat rum. Det är sjukt vad jag kan stöka ner utan att knappt vara hemma. Jag trodde nästan att de hade varit en orkan i rummet, allt låg liksom överallt. Hihi

Imorgon är det lördag och jag har planerat in att plugga ganska mycket. Det kommer bli en blandning av matte och svenska. Tror nog att det kommer bli mest matte i och med att slutprovet ligger på tisdag.
Svenskaprovet är på torsdag så de får ligga lite lågt ett tag till.

Jag har även lovat att hjälpa brorsan med matte.
Det kommer bli en pluggdag för mig, men det är ganska så gött ändå. Jag har ju lite att göra i alla fall... Haha

Ha en trevlig helg.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0