18/8

Wiho, en hel dag har gått och jag har nästintill varit vaken hela tiden...

Idag har jag haft en sjukt rolig dag som bjudit på lite smått och gott.
Idag fick det bli bussen till skolan och snacka om att det var segt. Jag har allt blivit lite bortskämd med egen bil. Resan till Lindholmen tog ju dubbelt så lång tid med bussen. Det positiva för mig var att det var gratis ;) hihi. Jag tror nästan att jag ska utnyttja mitt busskort lite mer, att köra bil till skolan varje dag kostar ju faktiskt lite pengar.

Min skoldag var faktiskt rolig, trots att det var matte och produkt- och teknikutveckling på schemat. Dagen startade i alla fall klockan åtta med att mattelektionen drog igång. Det är inte varje gång man skrattar på en mattelektion för att det är roligt. Jag tror kanske mest det berodde på att jag faktiskt fattade vad jag gjorde för något. De tidigare lektionerna har jag mest räknat och accepterat alla regler hit och dit.
Idag var nog första gången jag fattade allt, men det kanske inte var så konstigt i och med att det var saker från D-kursen. Andragradsekvationer, polynomer, logaritmer mm... Trots att dagens lektion utnyttjades in i sista sekunden lyckades jag ändå inte hinna göra alla tal. Målet för denna kväll är att försöka få löst de sista talen och ligga bra till till morgondagens lektion.

Lunchen bestod av ett stort kaos. Chalmers började idag och de hade självklart gett alla sina elever en matkupong på den restaurangen som vi GTG-deltagare äter på. Kön ringlade sig hur långt som helst. Bara att få mat tog 35 minuter, och har man bara 50 minuters lunch så var det inte så roligt...

Andra lektionen för dagen var som sagt Teknik- och produktutveckling. Det är en kurs som går ut på, precis som namnet säger, att utveckla teknik och produkter. För oss betyder det tid till att jobba med UF. Jag var fett trött när lektionen startade, men efter att ha sprungit upp och ner för trappan ett antal gånger lyckades jag vakna till liv lite. Halv tre sa min kropp ifrån och stängde ögonen för en liten stund. En kvart senare blev jag väckt, rasten var slut och det var dags att gå tillbaka till klassrummet.
Strax därefter var det dags att gå hem.

Jag lyckades självklart ha världens längsta väntetid på bussen... och det är väl inte alltid så roligt, väntetid är det tråkigaste som finns!
Heter man Malin, har pengar på kontot och tycker om att shoppa så är det väldigt lätt att man går in i Nordstan och hitta några fynd.
Idag blev det dock inte så mycket, endast en tröja och 2 par trosor. Nu i efterhand så frågar jag mig; Varför?
Mina garderober är smockfulla och mer kläder behövs egentligen inte. Men va sjutton, ibland måste jag ju få unna mig något. Det var ju faktiskt en hel vecka sedan jag köpte ett klädesplagg sist ;) hihi

Bussresan hem var sjukt seg, jag ångrade stort att jag lämnat min mp3 hemma. Lite musik hade nog gjort att tiden gick lite snabbare.
Väl hemma stod maten på bordet, kött, potatis, sås och kokta morötter... Mamma hade till och med varit snäll och lagt undan kött UTAN äcklig lök till mig... Tyvärr kom kräsna Malin in i bilden och vägrade äta maten. Tycker inte jag att något ser gott ut så äter jag det inte.

Under kvällen drog jag med mig brorsan på fotbollsmatch. Älskade mamma är ledare och det är alltid lika roligt att åka och titta på lite fotboll. I vanliga fall brukar jag åka själv, med idag följde brorsan med... Det var roligt att inte vara ensam, men Mikael började fråga om vi skulle åka hem innan vi knappt hunnit komma dit. En halvlek stannade vi innan vi begav oss hemåt igen.
Jag tror nog nästan att vi han vara hemma i 10 sekunder innan en moppe kom ner på gårdsplanen. Strax därefter åkte brorsan iväg. Undra vad det var som var så mycket mer intressant... ;)

Just nu ligger jag i min säng med datorn på benen, som vanligt helt enkelt. Min kropp är helt slut och att jag inte har sovit någonting idag känns verkligen. Huvudet gör ont och ögonglocken är tunga. Jag skulle lätt kunna gå och lägga mig nu, men jag ska allt försöka hålla mig upp en liten stund till. Lite mattepluggande hade inte varit helt fel att få gjort.

Imorgon är det en ny dag och jag ska faktiskt ta bilen till skolan. Okej, det finns en anledning till det! Jag ska nämligen jobba efter skolan och att ta bussen dit känns bara segt. Det är lite goare att åka bil. Jag slutar skolan klockan halv fyra och börjar jobbet klockan fem. Det betyder att jag har en liten stund ledigt. Funderar på att dra och shoppa lite. Jag är så sjukt shoppingsugen!

Nä, ska jag få pluggat något innan det är dags att sova så är det nog dags för mig att avsluta detta inlägg. Vem vet, det kanske blir ett litet inlägg till här innan jag går och lägger mig...

Ha en bra kväll
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0