Scanning

Ibland tycker jag inte om min skolan...
Igår fick alla deltagare ett mail från "datagubben". Skolan ska från och med vecka 11 scanna igen alla datorer för att se så att det inte finns några olicenserade program på dem.

Jag får anfall på detta. Nu ryker massa av mina program. Det är inte någon idé att avistallera dem för den tiden har jag inte. Lättaste sättet för mig är att blåsa om hela datorn.
Snart (om några dagar) kommer jag påbörja resning av min dator. Alla skolsaker, kort, filmer, viktiga saker osv måste flyttas över till min externahårddisk. Det känns så där lagom roligt... Men lite gött kommer det allt bli.
Jag har inte blåst om datorn på ett halvår. Detta gör att datorn just nu är as seg.

Fördelen med att blåsa om den är att jag får alla nya uppdateringar som krävs för att jag ska få tillgång till nätverket i skolan. Det ska nämligen bytas ut. Varje gång man kopplar upp sig i skolan kommer datorn sökas igenom efter porr, speciellt barnporr.

Det tråkiga med att blåsa om datorn är att allt försvinner. Jag måste helt enkelt ladda ner alla program igen. fast... bara jag har det nyaste msn och plus versionen till så överlever jag.

För övrigt så känns dagen väldigt meningslös. Jag har fortfarande inte lämnat sängen och det finns inga planer på att göra det heller. Jag orkar inte. Det är en sån där orkeslös dag idag.

Hej hej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0