Fri som en fågel

Vilken frihet att ha körkort... Kunna ta sig vart man vill utan problem (så länge mammas bil är ledig :P )
Idag premiär körde jag ensam. När jag satte mig i bilen imorse kändes det först lite konstigt. Helt plötsligt ska jag klara mig själv i trafiken. Ingen som säger till mig om jag gör något fel. Det kändes bara så overkligt, men samtidigt väldigt härligt.
Jag var nästintill ensam på Marstrandsvägen. I Kungälv hämtade jag upp Simon. Tillsammans åkte vi sedan till skolan i Torslanda. Det gick bra =)

Efter första lektionen var det dags att dra till Lindholmen, min bil blev full ganska snabbt. Alla bråkade om att åka med. Haha
Tyskan på Lindholmen var så jävla tråkig. Läraren gick efter typ 45 minuter, hon hade inte tid att vara kvar. Själva satt vi kvar i klassrummet med hur mycket uppgifter som helst. Vi var as irriterade för att det var så mycket att göra... men...Efter drygt en kvart upptäckte vi att facit fanns på nätet, snacka om att det gick snabbt att göra uppgifterna efter det ;)
Halv fyra drog vi tillbaka till Torslanda för att medverka på Öppet hus.
Pastasallad med kyckling, information, utdelning av tröjor och massa tjöt var vad som hanns med innan det var dags att stå utanför TK-porten för att leda in folk.
Eftersom skolan ligger inne på Volvo-området kan inte folk komma och gå hur de vill.
Jag och Adam hämtade en kille och hans föräldrar utanför porten. Det blev en guidad tur på drygt en timma. Efter de började jag och Adam slita som djur. Vi fick som uppgift att leda ut folk från skolan till porten... Efter åttonde gången sa vi ifrån. Det var kallt och blåste, och vi tyckte att den motionen vi fått fick räcka. Haha

Kvart över åtta åkte jag, Ellinor och Simon hem. Jag lämnade av Simon i Kungälv och Ellinor i Kode. Nu är jag hemma. Så härligt att komma hem, slänga mig i sängen och lyfta datorn från skrivbordet till sängen. Det var en lång skoldag. 12,5 timmar...

Jag har nu börjat fatta att körkortet är mitt, även om det känns grymt overkligt. En sån frihet. Mamma och pappa är glada för nu slipper de hämta och lämna mig när det är träning. Nu tar jag bilen själv :P

Tiden rinner iväg, jag är egentligen sjukt trött men att sova nu går tyvärr inte. Jag måste plugga. Fick reda på idag att det tydligen är redovisning imorgon, jättekul. Ännu roligare att ingen sagt något, trots att jag frågat.
Annars är det kemi och matte som gäller just nu. Mest matte!
Jag måste försöka få pluggat mycket idag så jag kan träna imorgon. Gymmet har jag bestämt mig för att hoppa över, jag behöver verkligen all tid som går att få till att plugga.

Förresten har mina sömnproblem äntligen försvunnit. Jag kan gå och lägga mig hur tidigt som helst utan att vakna mitt i natten och vara pigg. Det är så underbart! =)

Som avsluting, innan jag fortsätter med pluggandet, lägger jag in en bild på mig själv. Nytagen faktiskt ;) Haha



God kväll/natt/morgon eller vad du nu vill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0