Sjukhuset

- Vilken rolig start på året.

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Efter ännu en natt med sprängande huvudvärk fick jag nog. Jag vaknade vid tolv imorse och mådde dåligt. Jag trodde en atombomb hade landat på mitt huvud. Det gjorde så ont!


Mamma ringde sjukhuset. Jag fick en akuttid klockan 14.45.
Som vanligt på alla sjukhus drar det ut på tiden. Jag fick träffat en läkaren en timma försent, alltså kvart i fyra. Hon kunde inte se någonting för allt var så svullet. För att svullnaden skulle gå ner fick jag bedövning.

När bedövningen börjat göra sitt kunde läkaren titta med en fiberkamera.
Där visade det som jag misstänkt i några dagar: Inflammation!
Jag har alltså fått en inflammation vid bihålorna. Det är från operationen. Alltså inget som smittar, så kära vänner ni kan vara lugna ;)

Såren hade fortfarande inte läkt helt. Det rann lite blod och var...

Eftersom jag gått med detta inflammationen sedan rören togs bort, lite drygt en vecka, hade det blivit ganska mycket inflammation där. Därför har jag nu satts på dubbel dos penicillin.

Det känns härligt att få det bekräftat, jag har haft "tillåtelse" att ha ont.

Egentligen var dagen planerad till inventering, men eftersom jag inte var klar på sjukhuset förrän halv fem så var det tydligen ingen idé att jag stressade det.
Förlåt att jag inte kunde komma till inventeringen! :(

Istället fick jag åka hem. Jag och mamma började förbereda lite inför lördag. Dock så hann vi inte så mycket förrän kusinen kom. Jag ska passa henne imorgon. Mamma, pappa och Mikael åker iväg på distriktlags SM.
För att Anna skulle slippa köra ut Emma imorgon bitti så fick hon sova över här.
Självklart så skulle hon sova i min säng. Jag gick och la mig bredvid henne när det var dags att sova. Efter drygt 20 minuter sov Emma. Jag tror att även jag somnade till några minuter, men att sova nu går inte för mig. Jag har annat att göra. Så jag gick helt enkelt upp.

Nu sitter jag i mitt rum och bloggar. Emma ligger isängen bredvid mig och sover. Peter och tio av hans kompisar har filmkväll här. Mikael håller på att fixa med sin förtidiga födelsedagspresent som han fick av sina snälla syskon.
Jag och Peter hade köpt en mp3 till Mikael, men eftersom han åker iväg imorgon så valde vi att ge den till honom tidigare bara för att han skulle kunna använda den på cupen.

Huset är fullt, men inte gör det mig något. Jag kan ansluta till filmkvällen när jag vill (om jag nu vill det). Förmodligen går jag och lägger mig ganska tidigt idag. Enligt Anna så vaknar Emma mellan sju och åtta, så då gäller det att vara pigg och glad.


Morgondagen kommer gå åt till mycket festförberedelser. Jag (och Emma) måste göra efterrätten. Jag och Peter får fixa välkomsdrinken, sen så ska det städas, musikanläggningen ska fixas mm... Jag har mycket att göra.
Dessutom har jag Emma att passa till halv sju.

// Morgondagen blir lång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0