Sjukhuset

Januari är inte slut och jag har redan varit på sjukhuset ett antal gånger...
Idag var jag på besök pga näsan. Jag har haft ont i huvudet sedan rören togs bort. Förra gången jag var där fick jag dubbeldos penicillin pga inflammation. Idag var inflammationen borta, men slemhinnorna var mycket svullna och irriterade. Kroppen kämpar som ett svin för att läka det, men det går inte så bra när flimmerhåren inte vill jobba. Detta är anledningen till att mitt huvud (och bihålor) gör ont. Kroppen klarar inte av att göra sitt arbete, jag måste hjälpa den lite. Så från och med idag och två månader (!) framåt måste jag använda kortisonnässpray samt skölja med koksaltlösning 2 gånger om dagen, dessutom måste jag använda näsoljan för att slemhinnorna inte ska torka ut ännu mer. Förmodligen slutar även näseblodet av detta...

Skolan var ganska slapp. Kemilektionen för mig gick ut på att sitta framför datorn och göra allt förutom kemi... Detta ledde till att jag hade ganska mycket att göra när jag kom hem från skolan, så mycket att jag faktiskt fick hoppa över gymmet idag.
Förutom kemi fick jag även pluggat engelska och tyska. Kände mig riktigt bra när jag drog iväg på träning. Dock så var jag typ helt död under träningen. Jag orkade ingenting hrmm... Jaja så kan det vara ibland.

Imorgon är det i alla fall fredag, äntligen. Jag börjar 12.10, allt en fet sovmorgon ;)
Vad som händer efter skolan vet jag inte ännu, jag skulle kunna gissa på att det blir som alla andra fredagar: Jag kommer hem från skolan, lägger mig i soffan för att titta på tv. Somnar och sover några timmar. Vaknar, går och borstar tänderna och går och lägger mig igen.
Ja, jag är faktiskt helt slut på fredagar.

På lördag är det match, tidigt dessutom =S Samlingen är 11.00. Shit säger jag bara, det gäller att vara pigg då (hur det nu ska gå till =S )

Det finns inte så mycket mer att göra just nu, så jag ska väl så smått börja göra mig klar för att sova.

Hoppas din dag har varit bra =)

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0