Lite mera klagomål...

Idag är det en riktig klagodag.

Det jag stör mig på just nu är mina mobiler. Jag har, för er som inte vet, två mobiler, den "riktiga" är min Samsung. Vibratorn på den håller på att paja. Känner du att marken skakar sisådär 30-40 gånger varje dag kan du vara lugn, det är bara jag som får sms.

 Den kan inte vara diskret. Att ha den på ljudlös är typ meningslöst när vibratorn låter as mycket!  Förutom detta så får den ett spel när det kommer ett sms. Tiden stämmer inte, så jag får leta igenom hela inkorgen för att hitta det olästa. Det suger!

Min andra telefon, en Nokia 3220, har jag för att några av mina kompisar ska kunna nå mig. Jag blev tvungen att skaffa ett Comviq nummer för att jag hade kompisar som klagade på att det kostade pengar att sms:a och ringa till mig. Det var snällt av mig (tycker i alla fall jag)

Det som är mindre bra på denna mobil är batteriet. Jag får ladda den varje eller varannan dag, och det suger.  Okej visst jag vet att det drar mycket batteri när man sms:ar, men när man skickat runt 80 stycken så börjar den varna att batterinivån är låg. Telefonen klarar precis en hel dag.

Dessutom får det bara plats 100 sms i inkorgen, jag måste alltså tömma den varje dag. Det är lite, okej mycket, störande!


Det har blivit en hel del klagomål idag känner jag. Men dagen har faktiskt inte varit så dålig. Den har varit helt okej.

Under kvällen fick jag ett sms från en gammal kompis. Vi var väldigt bra kompisar i hela högstadiet, men när vi slutade där och började gymnasiet i olika skolor så försvann kontakten. Jag har sett henne 2 gånger sedan skolavslutningen i 9:an, alltså ett och ett halvt år sedan. Idag så sms:ade hon i alla fall och grattade i efterskott. Vi kom fram till att vi ville träffas. Det var så sjukt länge sedan.

Vi kom även fram till att vi ville dra ihop vårt gamla tjejgäng och ha filmkväll. Det var väldigt länge sedan jag träffade alla på samma gång.

Vi planerade in nästa lördag, frågan är bara om alla andra kan då. Får försöka få tag på alla under helgen.

Det var väldigt kul att få tillbaka kontakten med en gammal kompis =)

Nu gott folk är det dags för mig att sova.
Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0