Varning för massa klagomål!

Dagens, veckans, ja till och med årets hat går till Västtrafik.

För det första så blir det värsta kaoset så fort det kommer lite snö. Bussarna slirar, håller på att åka i diket eller blir jätte försenade.

För det andra så har det byggts om på Hjalmar Brantingsplatsen.  Min hållplats är nu flyttad till andra sidan stället! Detta skedde utan förvarning. Helt plötsligt kom man dit en dag och upptäckte att bussen inte gick från den vanliga hållplatsen.

För det tredje kan det kanske vara dags att sätta upp tidtabeller för marstrandsbussen på Hjalmar. Det har inte funnits där så länge jag åkt buss... RIKTIGT DÅLIGT!

Sist men absolut inte minst kommer det jag hatar mest av allt! På måndag ändras busstiderna. De har nästan tagit bort alla direktbussar till Göteborg. Tidigare har jag åkt hemifrån 6.30 och kommit till skolan typ 7.45. Nu däremot tar allt så jävla mycket längre tid. Direktbussen är borta, det innebär att jag antingen måste byta till tåg eller grön express i Ytterby för att komma till Göteborg. Tiderna stämmer inte alls bra för mig. Jag kommer få jag åka hemifrån 6.00 och komma till 7.07 eller 6.40 och komma fram 8.08. Jättekul när man börjar 8.00.

Snackade med min lärare igår, så jag har nu fått dispens att börja senare. Så från och med måndag kommer jag börja 8.15 varje dag jag är i Torslanda.


Just nu hatar jag västtrafik riktigt mycket!



Skolveckan är äntligen över. Det var en av de jobbigaste jag varit med om, trots att det bara var tre dagar... och jag slutade tidigare varje dag...

Det är svårt att komma in i rutinerna. Man ska tydligen sova också... Om du följt min blogg har du kanske upptäckt att jag sovit riktigt dåligt ett tag. Det är jobbigt när dygnet är helt vänt. Nu börjar det vända lite, jag somnar tidigare och tidigare, men det är fortfarande försent. Två timmars sömn blev det inatt.

Jag vaknade inte av väckarklockan, men däremot av väckarklockan på mobilen. 9 minuter hade jag på mig att göra mig klar. Det gick bra. Smink, bortsa tänderna, bädda sängen, stänga av och packa ner datorn samt på med kläder, det tar inte så långt tid. 9 minuter var dock lite för lite. Jag är van vid att ha 15 minuter på mig. Kände mig helt död när jag gick till bussen.

Skolan var lugn, först elektronik sedan engelska...


Nu är det äntligen helg. Tyvärr så kommer min helg bestå av väldigt mycket pluggande; matte, engelska och körkortsteori. 

Ibland måste man göra saker som är mindre kul :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0