Nu är det över

Så jäkla gött! :D

God kväll.
Här sitter jag i mitt rum och njuter av att dagen snart är över. Känslorna inom mig går knappt att beskriva...

Imorse gick jag upp vid nio för att köra mamma till jobbet. Halv tolv åkte jag själv till skolan.
Första lektionen var det elektronikprov. Jag lovar att elektronikprov med Ulf är bland det bästa som finns inom skolan. Jag menar, hur många lärare ger eleverna rast mitt i ett prov?
Eller som jag, när jag svimmade så missade jag en lektion och kunde därför inte svara på tre frågor... Men Ulf var snäll och skulle förklara för mig. Det slutade med att han skrev hela lösningen på en uppgift. De andra två var uppbyggda på ungefär samma sätt, så det blev ju lite lätt.
Att lämna in provet och gå får man inte göra. Först måste han kolla igenom det och kommentera lite saker som man ska tänka på...
Ibland blir det lite för lätt. Om det tex finns två olika svarsalternativ och du valt den ena, och det är fel så säger Ulf: - Nja, det där är kanske inte riktigt helt rätt. Försök att tänka igen.
Hur svårt att det att förstå att det är det andra alternativet som är rätt?

Att vi elever pratar med varandra är helt okej. Enligt Ulf så är det bra att diskutera.


Prov med Ulf är lite speciellt, men mycket roligt.

Andra lektionen för dagen började 40 minuter tidigare. Det var dags för historiaprov. Historiakursen är en kurs som jag verkligen har prioriterat bort. Liksom, den läses på distans och ingår inte i slutbetyget. Klart att man satsar lite mer på de andra kurserna.
Att jag haft mycket den senaste tiden har gjort att det inte blivit så jättemycket historiaplugg... Innan provet så kändes det inte alls bra. Jag ville bara lämna skolan och strunta i provet...
När provet väl drog igång så blev det lite annat. Det var inte så svårt och mitt val att stanna kvar i skolan var bra. Jag skrev och skrev, handen gjorde ont tillslut. 100 minuter efter starten lämnade jag in provet och åkte hem från skolan.
Fy fan vad gött det kändes när jag satte mig i bilen. Inga mer prov, inlämningar, redovisningar eller nått sånt mer!
Galet gött!

Trots att det var köer från Volvo till motorvägen så kände jag mig väldigt glad. Skolan var liksom över!

Hemma blev det lite grillat tillsammans med moster med familj. Gött gött.


Under kvällen utförde jag mitt träningsprogram. Jag hade träningsvärk efter gårdagens pass, så det gick lite småtrögt... men jag gjorde allt ändå.
Frågan är hur min kropp känns imorgon. Jag hoppas att den är ganska okej. Det är så jobbigt att träna när kroppen säger ifrån.

Imorgon är det onsdag, men inte vilken onsdag som helst... Det är ju SKOLAVSLUTNING!!
Så jäkla gött!
Jag har snart sommarlov.

Det känns mycket bra. Så bra att jag inte kan beskriva det med ord.

Jag har dessutom bil imorgon, så det blir en lagom go sovmorgon.

Nu är det dags för mig att avrunda dagen och gå och lägga mig.

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0