Måndag 8 juni

Det är dags för mig att avsluta dagen med att skriva ett litet inlägg här.
Igår kväll blev det ännu en sen kväll. Jag lyckades vara vaken lite för länge, det resulterade i att jag imorse var ganska trött när det var dags att gå upp. Trots tröttheten så såg jag fram emot dagen.

Halv sju lämnade jag hemmet för att åka till skolan. På måndagar brukar bussen alltid vara full, men idag var den värsta tom. Undra varför...
Skoldagen blev ganska lugn. Den första lektionen gick åt till att jobba på konstruktionsarbetet. Det gick lite segt ibland, men för det mesta gick det ganska bra.
Under lunchen passade jag på att sova. Det var riktigt gött, trots att småbarnen (ettorna) kom in och satte igång dålig musik på högvolym när jag bara sovit i en kvart... Men är man trött så går det att sova ändå. Jag somnade alltså om. För att hinna i tid till lektionen så hade jag ställt alarmet på mobilen. Det var tur det för annars hade jag inte vaknat i tid. Att sova 50 minuter på förmiddagen är hur gött som helst.
Andra lektionen för dagen var elektronik. Lektionen blev slapp, som alla andra lektioner i denna kurs helt enkelt. Vi fick en uppgift att lösa, 3 h och 20 minuter skulle det knappast ta att fixa den, men enligt läraren var det lagom med tid... Klassen löste den dock på typ en åttondel av den utsatta tiden, det ledde till att vi fick en hel del rast... men inte klagade vi ;)

Under kvällen var jag iväg och tränade innebandy. Det var riktigt gött och träningen var mycket rolig. Det var bra fart och allt kändes väldigt bra... fram till att foten fick sig ett litet spel.
63 minuter hade jag tränat när den helt plötsligt började göra ont. Jag klev av direkt för att inte riskera att skada den. I 5 minuter satt jag och tittade på när alla andra spelade... Längre än så klarade jag inte. Jag valde att återvända till planen för att köra de sista minutrarna. Det var ett mycket bra val :)

Efter att inneträningen var slut var det dags att gå ut till gräset för att köra lite fys. Fysen var riktigt bra den också. Övningarna vi gjorde kändes lite i kroppen. Det var en bra stund där :)

När jag skulle gå in i duschen hittade jag två fästingar på mina ben. Det är helt sjukt. Tidigare i mitt liv har jag endast fått 3 fästingar, men nu den senaste månaden har det satt sig 4 stycken på mina ben. Jag förstår inte vad som hänt? Varför drar de sig till mig nu och inte innan? Förmodligen kommer jag aldrig få svar på dessa frågor... Det är väl bara att bita ihop och se glad ut.
Jag är extremt glad att jag har vaccinerat mig mot TBE...

Jaha, nu rinner ju tiden iväg ändå. Jag hade inte alls planerat att stanna uppe till efter elva, men nu blev det såhär ändå. Imorgon är det tisdag på schemat står det Produktionsutrustning (Pneumatik) och engelska. Enligt engelskläraren skulle vi sluta lite tidigare. Det är helt okej för mig ;)

Nu mina vänner är det dags för mig att säga God natt :)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0