Skola och träning

Fredag? Måndag? Fredag? Ungefär så har tankarna gått i mitt huvud idag. Det kändes konstigt att komma tillbaka till skolan idag efter en dags ledighet. Kroppen och hjärnan fattade inte att det var fredag. Den trodde att det var måndag... Dagen har alltså varit lite som en måndag, dvs alla har varit trötta och omotiverade till att plugga. Trots detta har dagen varit väldigt bra.

Idag gick det någon epidemi i klassen, tror nog att det var tåvärk idag... Halva klassen saknades nämligen, men inte klagade vi som var i skolan. Under första lektionen så startades ett nytt moment upp. Vi ska konstruera ett lock till en betonglåda... Jag kan inte påstå att jag känner mig taggad att göra den uppgiften. Liksom, det är 11 riktiga skoldagar kvar, att sätta igång med ett sånt stort arbete nu känns bara jobbigt. Under lektionen fick jag inte gjort så mycket, mina ögon slocknade hela tiden. Jag kan väl erkänna att jag sov en hel del...

Efter lite mat i magen drog jag och Carro in till stan för att slösa tid.
Klockan 13.40 var det dags för veckans sista lektion. Simning i Valhalla stod på schemat...
Efter 2 km simning, lite livräddning och lite teori var det dags för "lek". Klassen blev som småbarn, alla sprang till hopptornet för att fjanta sig.
Det var jag och alla killar som passade på att hoppa några gånger från 7 meter. De andra tjejerna var lite fega :P Haha

När simningen var över vid tre-tiden åkte jag hemåt. Inga köer på vägen, dagen kunde ju inte sluta bättre.
Väl hemma så blev det lite slappande framför datorn. Tiden rann iväg och vid halv sju var det dags för mig att utföra dgens träning. De senaste dagarna har det blivit en hel del jogging i skogen. Idag ville jag ändra på det!
Så.... Cykeln togs ut, träningskläderna åkte på och sedan begav jag mig iväg. Jag tog marstrandsvägen till Kungälv, cyklade vidare till Fontin, sprang 5:an, cyklade värsta omvägen genom Kungälv innan jag begav mig hemåt igen.  
Så idag har jag: Cyklat 3,3 mil, joggat 5 km, simmat 2 km och gjort 40 minuters rehab. Fy fan vad jag är bra.

Nu känner jag att jag med gott samvete kan ligga kvar här på sängen en stund, benen är ganska möra så att röra på dem lockar inte så mycket.

Imorgon hade jag egentligen inget planerat, men de ringde från jobbet i eftermiddags och sa att de sagt fel dag till mig. Så imorgon är det jobb som gäller, 14.00-18.15 :) Det ska bli gött! :D

Jag är nöjd med dagen, så nöjd att jag nu ska fira med att städa upp lite i rummet... haha

Ha en mysig kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0