Glädje, lättnad...

Glädje, lättnad, hur ska jag kunna beskriva mina känslor?

Jag har haft en mycket bra dag. Det är knappt att jag förstår det själv. Allt har varit kanon och hur bra som helst.

Igår var det inga problem alls att somna, kroppen var ganska trött efter natten innan då jag knappt fick sova någonting... Imorse var det en pigg och glad Malin som lämnade sängen när väckarklockan ringde. Redan då kändes allt bra. När jag lämnade hemmet och insåg att solen sken och temperaturen ute steg sakta men säkert så blev allt ännu bättre.

I skolan har jag haft det riktigt bra, mycket skratt och glädje.
Första lektionen var det pneumatik. Den sista uppgiften löstes utan problem. Jag hade egentligen planerat att skriva på konstruktionsrapporten efter det, men så blev det inte. Jag och Adam lekte med olika uppkopplingar istället. Vi gjorde värsta komplicerade sakerna, läraren var riktigt imponerad = Bra för betyget ;) hihi
För att vi skulle hinna till Slottskogen i tid så fick vi sluta 35 minuter tidigare. Snacka om gött.
Jag och Adam drog in till stan och gick där en stund innan vi tillslut satte oss på spårvagnen för att avverka våran sista idrottslektion.
I slottskogen var det varmt, tyckte alla... men inte jag. Jag gick runt i min tjocka tröja och tyckte att det var underbart. Mina klasskamrater sprang runt i shorts och t-shirt och höll på att dö av värme... Hmm, jag är lite speciell ;)

Minigolf spelades, betyg delades ut och våra mentorer bjöd på fika. Det var några riktigt bra timmar där. Mycket skratt och lekande, typiskt Tesla :P
Det var egentligen inplanerat att vi skulle spela brännboll också, men lärarna tyckte att det var för varmt... så vi fick åka hem iställe :P Det var ju inte helt fel.

Väl hemma, en och en halv timme tidigare "för tidigt" så satte jag igång med pluggandet. Först blev det konstruktionsrapport. Den gick väldigt fort att skriva och när den var klar så kände jag mig lättad. Den rapporten har tryckt ner mig. Jag har haft ångest för att jag inte börjat med den tidigare... Sjukt jobbigt har det varit!
Men nu är den inlämnad och jag är så jäkla glad!

Hade det varit en helt vanlig kväll så skulle jag slutat mitt pluggande där... men det här var ingen vanlig kväll. Något flög i mig, jag fick värsta sugen att fortsätta med skolsaker... Helt sjukt, det där är liksom inte likt mig.
Men men... Uppgiften efter fick bli pneumatik... Jag fick skrivit klart en rapport där med. Snacka om gött!
Vid det här laget var jag nära på att stänga av den delen va hjärnan som har med skolarbeten att göra. Det blev lite mycket med två rapporter... Trots tröttheten så plågade jag mig igenom ett tredje arbete! Den här gången fick det bli historia.
Historia arbetet var lite jobbigare än jag tänkt mig. Men det blev i alla fall gjort och inlämnat tillslut...

Nu när jag har insett att tre arbeten blivit gjorda idag så känner jag mig grymt bra. Det är en lättnad. Nu finns det inga mer arbeten att skriva. Kvar i skolan har jag bara tre prov på tisdag. Nu är sommarlovet nära! :D

På tal om nära till sommarlovet... På torsdag är jag ledig :D Första lektionen är det betygssnack i engelskan... Jag har redan fått mitt betyg, så läraren gav mig ledigt :) Den andra lektionen den dagen är pneumatik, men i och med att jag inte kommer ha något att göra då så fick jag ledigt den lektionen också.
Så jäkla gött! :D
Fast jag kanske ska jobba istället... I så fall klockan 7.30-16.00. Imorgon får jag reda på hur det blir.

Jag är så jäkla glad! :D

Några kort från Slottskogen







En vecka kvar av klassen Tesla... Till hösten så är det dags för profilvalen. Tyvärr kommer detta leda till att vi endast kommer vara 22 av 32 kvar i klassen. Det är lite tråkigt :(

Imorgon avverkar jag min sista skoldagen denna vecka, gött :D

Jag tänkte nu passa på att gå och lägga mig. Det är alltid kul att somna med ett leende på läpparna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0