Minnen

God morgon mina vänner.

Ibland väcks gamla minnen till liv. Alldeles nyss när jag sa god morgon till mina bröder så kom jag och tänka på tiden i förskola (oj vad länge sedan det var). Varje morgon så började vi med att sjunga en sång (världen kortaste):

God morgon
God morgon på er alla, alla, alla
God morgon på er alla, nu är vi här igen

Det där var gamla goda tider. Det är nästan att jag längtar tillbaka lite.
Jag minns att man alltid hade roligt i skolan. Det var massa lek och skratt, inga krav. Att gå till skolan var alltid roligt! :)

Nu är det däremot lite annat. Jag vet inte hur många gånger som jag vaknat på morgonen och verkligen hatat skolan. Skolan är ingen lek. Det är alltid massa krav. Inlämningar, prov, läxor, tal osv som ska genomföras i tid. Kvällarna blir sena pga plugg. Ibland önskar man att skolan inte fanns...
Trots allt detta så är faktiskt ganska roligt att gå i skolan. Lite av det man gör där kommer man förmodligen ha användning av i framtiden.

Snart är det slut på skolan... I alla fall denna terminen. På onsdag är det skolavslutning! Wiho :D Snacka om att jag längtar. När det är över så har jag avverkat Sveriges längsta skolår! Det är inte alla som gör det ;) Haha
Ärligt talat så är det faktiskt sant. Jag har haft Sveriges längsta skolår, 7 augusti-24 juni.
Till hösten är det trean som gäller, gött!

Vad händer idag då?
Ja du, det var en bra fråga... Jag kommer förmodligen ligga kvar här i min säng ett tag till och bara njuta av att vara ledig. Lite senare i eftermiddag är det dags för mig att flytta iväg till Rörtången.

Jag tar dagen som den kommer, att ha massa inplanerat är bara jobbigt. haha

Ha en bra dag
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0