Helgen är över

Helgen är slut. Vart tog den vägen? Vad hände egentligen?
Jag hänger inte med längre. Alla dagar går så fort. Jag hinner ju knappt vakna innan det är dags att sova.

Idag har jag haft en ganska bra dag. Jag vaknade första gången vid tolv, men då var jag för trött för att gå upp. Istället satte jag igång en film, Vi hade i alla fall tur med vädret igen, och sov lite till. Vid två tiden vaknade jag till och kände att det var dags att gå upp. En underbar start på dagen. Jag älskar att sova länge :)

Mina planer var egentligen inte att sova bort halva dagen utan det var egentligen inplanerat lite pluggande... Men ibland blir saker och ting inte som man tänkt sig, fast jag kan väl inte påstå att jag ångrar att jag tog en liten sovmorgon ;) haha
Jag satte mig ner tillsammans med pappa för att få lite hjälp med ett engelska arbete... Jag kan väl inte påstå att det gick så bra. Både jag och pappa tyckte att uppgiften var sjukt luddig och väldigt tråkig. Det slutade med att vi sköt upp arbetet en stund.
Framåt fyra-tiden åkte jag och mamma iväg mot Yttern för att titta på fotbollsmatch. På vägen passade vi på att rösta. Wiho, jag har röstat för första gången i mitt liv. Snacka om att jag kände mig vuxen :P

På Yttern var det typ aaaaaaaaaaaaaaaaaaaas kallt. Mina tår domnade bort. Matchen vi tittade på, damlaget, slutade med vinst för Ytterby, 5-1.
Efter matchen satte jag och pappa oss ner för att göra det förbaskade arbetet. När vi väl kom igång så gick det snabbt. Jag är glad att det arbetet är över. En grej till att pricka av på "att göra listan".
Resten av kvällen har jag spenderat här i mitt rum med datorn i knät. Det har blivit mycket chattande på msn. Det är sjukt vad man kan ha roligt där.

Imorgon är det måndag igen, det betyder skola och träning. Tyvärr har jag inte så roliga lektioner imorgon, Konstruktion och elektronik, så dagen kommer bli lite mindre rolig. Trots en liten mindre rolig dag så ser jag ändå fram emot den. Det kanske låter sjukt, men genomlider jag den dagen så betyder det att jag har en dag mindre kvar till sommarlovet ;)

Skolan börjar ta slut nu. Det är inte många prov och inlämningar kvar. Känslan går inte att beskriva. Tiden går så fort, liksom jag har redan gått två år på gymnasiet. Om ett år är det studenten som gäller. Ettan gick halv fort, tvåan gick hel fort, hur kommer det då bli i trean? Min skolgång är snart över, det är galet.
*Drömmer mig bort*

Det är dags att komma tillbaka till verkligheten...

Nu sitter jag bara här och tänker på stundenten. Att försöka skriva något här går bara inte. Det är väl helt enkelt dags att avsluta detta inlägg nu.

Hoppas att du får en bra måndag :)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0