Livet är underbart

Jag började mitt sommarlov så jäkla bra.

Inatt satt jag vaken till klockan blivit fem. Det blev mycket tv, dator, sms och även några filmer. En riktigt underbar natt. Imorse lyckades jag vakna redan vid elva. Trots få timmars sömn så var jag riktigt pigg. Alla mina familjemedlemmar var borta, så jag hade hela huset för mig själv. En perfekt start på morgonen.

Förmiddagen spenderade jag i sängen. Att gå ut i solen lockade inte så mycket. Jag tyckte att huden brände tillräckligt mycket bara av att vara inne... Tiden rann iväg och jag blev sjukt uttråkad... Jag funderade ett tag på att åka iväg till någon kompis, men orken fanns inte. När jag trodde att jag skulle tråka ihjäl så ringde Mattias. Han var ute och åkte och frågade om han fick komma och hälsa på.
Självklart att han fick det :D
Det var härligt att ha någon att vara med. Tiden gick väldigt fort.
Framåt halv två åkte Mattias hem igen och jag satte mig framför datorn en stund för att slösurfa.

Halv fyra var det dags för mig att åka till jobbet för att avverka dagens timmar...

Att komma till jobbet var riktigt roligt. Det var ett tag sedan jag jobbade, men trots det gick allt väldigt bra. Jag har börjat komma in i rutinerna nu. Allt går bara snabbare och snabbare. Det är roligt att jobba :)

Halv nio var min arbetsdag över. Jag och moster stängde affären och sedan åkte vi hem, hon till sig och jag till mig.

Jag passade på att träna direkt när jag kom hem.
Jag trodde att det skulle vara lätt att träna idag, men ack så fel jag hade.
Dagens träningspass var nog det jobbigaste i år! Mina ben ville inte transportera mig framåt. Armarna vill inte bära mig när det var dags att göra armhävningar. Mina biceps var helt borta när det var dags för hantlarna... Det var inte så mycket som stämde idag helt enkelt... Trots det så utförde jag hela programmet, och jäklar vad gött det kändes efter. Jag hade klarat av ännu ett tufft pass :D

Kvällen rullade på och jag satt och tjötade en del med brorsan och hans kompisar.

Klockan halv tolv satte jag igång med bakningen... En och en halv timme senare var jag klar. Det luktade kolakakor i hela huset, sjukt gött. Synd bara att alla låg och sov här hemma. Jag fick vara vaken ensam och känna lukten.

Sedan bakningen har jag mest tittat på tv, slösurfat och smsat lite... Det har varit ännu en bra dag, kväll och natt. Jag utnyttjar mitt sommarlov till max. På ett sommarlov så ska man bara göra sånt som man vill och dessutom ska man slappa mycket. Och är det något jag gör så är det att slappa. Jag är expert på det ;)

Senare idag, när jag har sovit några timmar, vet jag inte vad som händer. Jag funderar nästan seriöst på att dra och slänga mig i havet. Jag har liksom inte badat i havet i år. Det borde väl vara dags för ett premiärdopp snart, eller?

Nä, nu är det dags för mig att lämna datorn och övergå till tv:n och sängen. Det är alltså dags att sova.
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0