15 juni

Jag höll på att bli galen inatt. Att sova var helt omöjligt. Det spelade ingen roll hur mycket jag än vred och vände på mig, John blund ville ändå inte komma. Det var riktigt segt. På tv:n visades det inga bra program, så tiden gick väldigt långsamt. Sista gången jag tittade på klockan så var den 4.37! Jag tror att mina ögon stängdes ganska snabbt efter det...
Att imorse gå upp vid sex-tiden var inte alls så roligt. Det var inte så att jag kände mig trött utan kroppen var bara så otroligt seg.

Skoldagen gick ganska fort. Jag började med en tre timmar och tjugo minuter lång konstruktionslektion. Det var 110% fokus på arbetet som ska in på onsdag. Jag jobbade riktigt seriöst och helt plötsligt var lektionen slut. Vart tog tiden vägen? Några raster hann jag inte med. Det är lite ovanligt. Jag fick i alla fall kommit en bra bit på väg, nu är det bara det tråkigaste kvar; att skriva en rapport...

Sista lektionen var elektronik. Den kursen börjar lida mot sitt slut och nästa vecka är det dags för prov. Idag fick vi ett övningsprov att jobba med. Det var inte så svåra saker, så provet borde inte vara så svårt. Under denhär lektionen blev det lite mer raster. Läraren säger att vi ska ha 10 minuter rast, men när man kommer tillbaka till klassrummet efter 20 minuter så syns läraren inte till. Våra raster brukar alltså bli väldigt mycket längre än de planeras vara... men inte klagar vi ;) hihi

På väg hem från skolan så höll det på att gå snett. På motorvägen hade det hänt en olycka, trafiken stod helt still! Busschaffören upptäckte köerna i tid och valde istället att köra en annan väg. Det var tur det, för att komma hem sent hade jag inte alls tid med.
Väl hemma så tog jag mig en tupplur...
Strax innan halv sju väckte mamma mig, snacka om att det blev lite stressigt. Klockan sju skulle jag befinna mig i Idrottshallen för att träna.
Träningskläderna åkte på snabbt och sedan drog jag iväg till träningen... Träningen från min sida var inte den bästa. Jag hade ingen ork. Kroppen sa ifrån. Ansiktet domnade och huvudet gjorde ont. Att träna var inte så jäkla roligt... Men men, ibland måste man få ha lite dåliga dagar också.

Tyvärr så var det här den sista inneträningen innan sommaruppehållet (egenträning!). Jag skulle lätt kunna köra på med klubba och boll ett tag till. Nu väntas en träning till för mig, sedan går jag på sommarlov (missar träningarna nästa vecka...) Jag längtar faktiskt lite. Det ska bli lite härligt att få träna själv, inga tider att passa och man kan göra lite vad man vill. Jag har planerat att sätta ihop värsta träningsprogrammet och köra stenhårt hela juli. Jag ska allt se till att få lite muskler på kroppen.

Imorgon är det tisdag och jag har en lite slappare dag framför mig :)
Först på morgonen är det pneumatik som gäller. Jag och Adam har bestämt oss för att göra den sista övningen i racerfart och sedan gå över till konstruktionsarbetet. Båda har en hel rapport att skriva...
På eftermiddagen har jag sista idrottslektion i mitt liv. Det är inte en normal lektion, utan vi ska till slottskogen och spela minigolf och brännboll. Snacka om en bra avslutning på kursen! :)
Kvällen kommer gå till skolabeten. Jag har en del att göra, så något slappande kommer det inte att bli!

Nu börjar tiden rinna iväg, och jag känner att mina ögon är på väg att stängas. Jag hoppas på att få sova lite mer inatt. Jag ska nog passa på att avsluta här medans jag är trött. Orkar liksom inte med ännu en natt utan sömn...

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0