8 timmar på sjukhuset...

Jaha, ännu en dag som blivit lite annorlunda har nu passerat...
Jag var ju som sagt sjukskriven idag (eller ja, igår blir det ju nu...). Dagen började med en liten sovmorgon till elva. Tyvärr var jag trött då, så det slutade med att jag sov en liten stund till. Det var gött ;)
Under dagen har jag kännt mig väldigt slö, trött och yr. Trots det har jag varit i full gång. Det har blivit lite bakande, kokosmuffins och bananmuffins. Hade egentligen planerat att baka kladdkaka, men när jag letade igenom receptboken så fastnade jag för muffins istället.
Kroppen sa ifrån flera gånger, men trots det så fortsatte jag dagen... Efter baket fixade jag käk till familjen. Det var väl ungefär då min dagn började på riktigt.
Mamma kommenterade min kind som var helt rödflammig. Det hade jag inte alls lagt märket till. Några minuter gick och sedan tappade jag känseln runt högra ögat. Det var riktigt läskigt. Det gick en lite stund till och känseln försvann mer och mer från mitt ansikte. Tillslut började det bränna utav bara f*n. Ansiktshalvan svullnade upp lite...
Jag och mina föräldrar bestämde då att det var dags att åka till sjukhuset.
Sagt och gjort... Klockan 18.45 kom jag till akuten. Det började bra. När blodprov skulle tas så ville mina kärl inte sammarbeta, sköterskan fick sitta och vrida på nålen hela tiden för att det skulle komma blod.
Efter blodprovet fick jag gå tillbaka till vänterummet för att vänta...
Tiden rann iväg och när klockan blivit tjugo i nio så blir jag inkallad igen. Tydligen så var det något fel på ett av de tre rören blod som lämnades, så jag blev tvungen att lämna lite mer blod... Den här gången gick det inte heller så bra. Sköterskan hittade ett väldigt bra blodkärl, men när nålen väl var inne så flyttade sig kärlet hela tiden. Det slutade med att han fick sticka på ett annat stället istället.

Tiden gick och jag fick ligga kvar i rummet för att vänta på läkaren... Klockan tickade och tickade. Den snurrade både 60, 120 och 180 varv innan läkaren kom. Klockan hade alltså blivit tolv... Efter en undersökning så bestämdes det att det skulle tas ett prov av ryggmärgsvätskan för att utesluta borelia och hmm... något annat. Så... Klockan fem i ett stacks jag i ryggen.
För att ha något att jämföra värderna med så krävdes det ännu ett blodprov. Den här gången gick det lite bättre. Det krävdes bara lite justeringar när nålen var inne för att träffa kärlet. Undra varför mina kärl var så konstiga idag...

En timme skulle det ta innan svaret skulle komma... Aa jo visst att det tog en timma då eller... Halv tre kom läkaren tillbaka med bra besked. Värderna var kanonbra och jag var klar för att åka hem. Imorgon ska läkaren ringa för att ev gå vidare med yrseln och svimmningarna... Jag får väl se vart det leder.

Såhär fin är min kropp just nu... :)
  

Just nu är klockan snart halv fyra... Om tre timmar är det dags för mig att gå upp för att gå till skolan. Ja, jag får vara hemma idag men jag vill faktiskt inte det. Jag tycker att det räcker med att vara sjukskriven i två dagar.
Så ganska snart ska jag ta och gå och lägga mig. Innan dess är det tandbortsning som gäller.

God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0