En helt ovanlig måndag :)

Jaha, då har jag hamnat här ännu en gång. Jag vet inte hur många gånger som jag påbörjat ett inlägg här idag, men ångrat mig och tagit bort allt. Mina fingrar gör allt för att jag ska logga in här så att de kan få röra lite på sig.

Dagen idag blev inte riktigt som jag tänkt mig, men inte klagar jag på det.
Jag skrev imorse om att jag var ute och joggade innan skolan. Det känns i mina ben och höfter. Att gå runt och ha lite småont efter att ha tränat är hur underbart som helst. Jag älskar det. Visst, det kan ju betyda att man är väldigt dålig tränad (typ som jag) eller att man tagit i lite extra...
Jag kände mig nöjd efter att jag joggat klart. Det var lätt värt att frysa den lilla stunden. Tyvärr kommer jag nog inte köra några mer morgonpass. Det var inte så populärt här hemma. Mamma och pappa är rädda att jag kommer dra igång med för mycket träning och göra så att foten går åt skogen. Jag håller med dem. Det är dags för mig att lämna det där med att jogga två gånger om dagen. Istället har jag nu bestämt mig för att det kommer bli ett pass varje dag. Det passar väldigt bra att dra ut en sväng framåt kvällen, jag blir trött i kroppen och somnar lättare då :)

I skolan hann jag inte vara länge innan min mobil vibrerade. Wiho, ett sms från jobbet. Tydligen så var det någon som var borta så de undrade om jag kunde hoppa in och jobba kväll. Jag såg min chans att tjäna lite pengar och tackade självklart ja.
Skoldagen gick väldigt fort. Under hela första lektionen skrev jag på en rapport. 6 sidor fick jag skrivit ihop, så nu är nästan hela rapporten klar. Det är ju helt sjukt gött! Förutom rapportskrivningen så blev det även en del bloggbesök, hemsidor att läsa och sist men inte minst, en väldans massa facebook.
Jag valde ju som sagt att leva utan dator i helgen, så idag fanns det en del att ta igen...

Andra lektionen för dagen var det dags att hålla tal. Mitt tal blev sjukt bra och jag är väldigt nöjd. Ibland förstår jag mig inte på mig själv. Jag kan inte påstå att jag hade läst talet så många gånger, men trots det så kunde jag det utantill när jag klev fram till tavlan.
Jag har sagt det flera gånger tidigare, men är det något som känns bra så går det bara inte att inte tänka på det. Det är sån skillnad på mig nu och för ett år sedan. Jag hatade att prata inför folk och att hålla ett tal var det värsta jag visste. Vad som hände med mig vet jag inte, men nu är jag en helt annan person. Det finns inget som är lika roligt som stå och prata inför publik. Jag älskar det. Att stå där framme och visa vad jag kan är roligt. Lärarna förstår inte vad som hänt med mig, de fattar inte att jag kunnat ändra mig så snabbt. Jag kan inte heller säga när eller varför jag helt plötsligt började tycka om att prata, men det är väl sak samma. Jag är glad att allt blivit så bra :)
Sista lektionen för dagen var det CV-skrivning som gällde. Lektionen flyttades så att den började tidigare, det ledde även till att vi slutade tidigare än det var tänkt.

Efter skolan blev det stress, stress och lite mera stress till jobbet. Jag börja klockan 16.00, och jag kan väl säga att jag var nöjd med att jag bara blev 2 minuter sen. Liksom, det är inte alla som har skolschema till 16.30 och kan befinna sig på jobbet klockan 16.00.
Det börjar likna mammastider. Hon kan sluta klockan 18.00 men vara hemma 16.30. Sånt tycker jag om ;)

På jobbet gick det väldigt bra. Jag fick jobba i kassan, lämna ut post, raportera tidningar, räkna kassorna (tänk om jag hade haft alla de pengarna...) och stänga affären. Det var andra gången som jag jobbade kväll, därför gick allt mycket lättare denna gång.
Klockan 20.29 lämnade jag jobbet för att dra värsta ruschen till Idrottshallen där innebandyträningen pågick på för fullt. Jag hann se den sista halvtimmen. Det var roligt att komma dit. Jag kände mig så glad. Att jag inte fick vara med och träna var däremot inte så roligt, men jag kände att det var okej ändå. Jag hade ju trots allt valt att jobba istället.
På onsdag är det dags för spinning och då kommer jag vara med! :D

Klockan tickar på, men jag känner inte att det är dags för mig att sova ännu. Jag har nämligen ett lite problem att lösa innan...


Mitt puder har gått sönder.
Ööhh, okej så det är alltså ett problem?! kanske du nu tänker... Och visst att det går sönder är väl kanske inte så farligt... men om jag berättar att det hade gått sönder undertiden det låg i min skolväska och har medfört att allt har blivit pudrat så kanske du förstår mitt problem. Att sannera: alla pennor, papper, kort, suddgummi, en mobil, resten av sminket och dessutom tvätta ur hela väskan är vad jag måste syssla med innan jag tar en dejt med kudden. Eller hur låter det roligt? ;) Haha
Imorgon är i alla fall prio ett att köpa nytt puder...

Imorgon då, vad händer då?
Hmm, som det ser ut nu så kommer det bli en helt vanlig dag, dvs skola, hem, träna, plugga, dator och sedan sova.
Jag har två lektionen som ska genomlidas. Okej riktigt så farligt är det inte. Den första är pneumatik. Det är faktiskt roligt. Den andra lektionen är däremot lite mindre rolig... Kommunikation och kultur, det är väl inte min favorit kurs direkt men det är ju bara morgondagenslektion kvar och sedan är det bara en till med betygssnack efter det är kursen över  *GLÄDJEHOPP*.

Om jag ska komma isäng innan det är dags att gå till skolan så är det nog dags för mig att försöka slita mig härifrån. Sanneringen av väskan väntar...

Hoppas att du har haft en lika bra dag som jag! :D

God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0