Skolarbeten och jobb

Stress!

Okej då var det alltså kväll igen. Jag har knappt hunnit förstå att dagen redan är över. Liksom, det är femton timmar sedan min väckarklocka ringde. Tiden har gått sjukt fort.
Under hela dagen har jag suttit med massa skolarbeten. Tyvärr hann jag inte börja på historia och instuderingsfrågorna. Jag sparar det tråkigaste till sist... Haha.

Vid halv fem drog jag iväg till jobbet. Där var det allt förutom lugnt. Jag började att stå i kassan i en och en halv timma. Sedan drog jag till mejeriet och frontade och fyllde på varor. Under den timman som jag befann mig där fick jag springa till kassan 11 gånger. Det var mycket folk, så jag fick öppna en kassa till flera gånger. Det var lite jobbigt att hålla på att springa fram och tillbaka... Men jag tog det som ett träningspass...
Klockan 20.30 hämtade pappa upp mig på jobbet. Min hjärna hängde inte riktigt med där på slutet... Det kanske märktes i och med att jag glömde kvar min jacka i skåpet. Tur att jag inte hade någonting i den. Först hade jag planerat att hämta den efter skolan imorgon... men efter lite eftertanke så kom jag fram till att den lika gärna kunde få hänga kvar till på söndag då det är dags att jobba igen .

När jag kom hem så låg all fokus på rapporten som skulle in. Min grupp hade utsett mig till rapportansvarig. Det var alltså min uppgift att se till så att den lämnades in i tid. Vid halv tio hade jag fixat klart allt och loggade in för att lämna in den. Till min förvåning så hade mina smarta lärare inte gjort någon inlämningsmapp. Suck på detta. Det slutade med att jag la in en rapport i min gruppmapp och dessutom mailade en till lärarna. Nu kan de inte skylla på att vi inte lämnat in den i tid!

När dagens viktigaste sak var iväg mailad så var det dags för mig att bege mig ut på en joggingrunda. Att klockan var lite efter tio hade jag inte lagt märket till. Det var först när jag kom fram till skogen som jag insåg att klockan var lite för mycket. Det var typ väldigt mörkt. I och med att jag inte såg så mycket i skogen så valde jag att ta en kortare runda och undvika skogen så mycket som möjligt. Jag vågade inte springa där när jag inte såg marken riktigt, att trampa fel ville jag inte göra!
Den lilla biten som jag blev tvungen att springa i skogen var faktiskt ganska mysig. Det var tyst och bara jag och ett rådjur som klampade omkring.

Imorgon är det fredag och jag har typ en ganska meningslös dag. Först är det konstruktion klockan 8.00-11.20. Sedan är det lunch fram till 13.40 då det är dags att simma. Det känns ju inte lite meningslöst. Varför måste vi ha så lång lunch? Jag vill ju sluta tidigt! Tyvärr kan jag inte göra mycket åt saken. Det är väl bara att bita ihop och se glad ut...

Här rinner tiden iväg utan att jag märker det. Om jag ska hinna sova något innan det är dags att gå till skolan så är det nog bra om jag tar och avslutar allt som jag håller på med här på datorn.

God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0