Lön och studiebidrag

Finns det något lika trevligt som att logga in på internetbanken och se att både lön (skol-lönen) och studiebidrag kommit in på kontot? Jag tycker om det väldigt mycket ;)

Det är lite roligt, jag är nämligen väldigt olik de flesta av mina kompisar... Jag flyttar alltid 80% av lönen och studiebidraget till mitt sparkonto, alltså lever jag inte på så mycket pengar varje månad... Men jag överlever. Det finns inget att lägga pengarna på liksom. Jag gör alltid slut på ungefär 100 kronor i månaden, mobilen... Utöver det så kan det gå lite pengar på kläder eller liknande, men jag lyckas aldrig göra slut på alla mina pengar.
Mina kompisar däremot gör ALLTID slut på alla pengar. Jag förstår inte riktigt vart deras pengar hamnar.

Jag är glad att jag sparar större delen av mina pengar, det är alltid bra att ha i framtiden...
Tänk när jag börjar mitt jobb, då kommer det komma in ännu mer pengar =P Gött

Mina kompisar klagar på att jag lägger ut för lite bilder här... Så därför får jag väl lägga ut en... Haha

Nu är det snabba puckar som gäller, måste till klassrummet!
Trevlig lunch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0