Skolan, Sigge, träning och lite annat

Det är kväll och dagen börjar ta slut.
Idag har det varit en normal dag, dvs skolan 8.00-16.30. Första lektionen var programmering. Jag och Adam fick gjort klart 3 av 4 uppgifter. Vi har alltså fem lektioner på oss att göra klart den sista uppgiften. Vaddå slappt? ;)

Andra lektionen var kemi. Det var nog en av de tyngsta lektionerna jag varit med om. Vi gick igenom provet, det tog hela lektionen. As segt och jobbigt!
Jag valde att vara kvar i skolan när jag slutat för att göra klart ett arbete. Klockan hann bli sex innan jag åkte hem. När jag öppnade dörren hemma ( i Alafors) möttes jag av två spingande katter. Båda två ville bli kliade en stund. Jag hade dock inte så mycket tid. 
När jag gick in i sovrummet för att byta om till träningskläder möttes jag av en mindre mysig sak... Sigge hade spytt i sängen. Gaah, det hade jag inte tid med!
Jag ringde Anna för att höra vad jag skulle göra. Tydligen så brukar han göra så här ibland. Hans långa päls hamnar i maten och han äter upp det. Alltså var det en hårboll som orsakat detta.
Jag fick i alla fall slängt ner allt i tvättstugan i källaren.
Sedan blev det stress till träningen... Jag hann innan det var dags att gå på planen.

Träningen var bra och rolig trots att alla bollar var spårlöst borta.
Några bollar fick vi letat fram tillslut, så det gick att göra några övningar...

När jag kom hem igen var allt lugnt... jag startade datorn, loggade in på msn och facebook och  gick sedan ner och duschade. När jag var klar var det dags att ge katterna ny mat och vatten. Väl i köket möttes jag av en mindre trevlig sak (IGEN)... Sigge hade spytt en gång till. Det var bara att ta bort det och se glad ut.
Nu hoppas jag att jag slipper detta. Det är inte så mysigt.

Just nu sitter jag i soffan i vardagsrummet och chillar. TV4 Fakta är igång på tv:n, men jag tittar inte. Datorn lockar lite mer.
Idag har jag inte tänkt plugga någonting. Någongång måste jag ju få vara ledig :P

Imorgon är det fredag och jag ska till skolan som vanligt dvs 8.00-15.30.
Första lektionen är Konstruktion. Det är en slapp lektion. Inte mycket som händer. Det är väldigt lätt att somna ;)

Andra lektionen är CAD. Förhoppningvis får vi reda på betyget på provet som gjordes förra veckan.
Det är väl vad som händer.
Kvällen kommer jag nog spendera ensam i soffan.

Har du inget för dig så slå en pling ;)

Nu ska jag hitta på annat.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0