Krogen x2

Go kväll mina kära vänner.

Jag är nyss hemkommen från krogen. Idag valde jag att lämna mina vänner ganska tidigt (22.20) på grund av huvudvärk och sömnbrist.... Anledningen till att jag inte sovit så mycket är gårdagens festande... Kan berätta lite om den...

Ja igår då...
Jag och Alexandra hade planerat utgång för första gången tillsammans.
Vi började med förfestandet vid sex-tiden. När klockan precis passerat åtta lämnade vi huset för att GÅ till bussen. Promenadet blev längre än vi tänkt oss... Jag har ingen aning om hur långt det var, men att gå från Rörtången till Kode är något jag inte kommer göra självmant igen... Det tog drygt en timma att komma fram till bussen.

Kvällen spenderades på The Golden Days. Vi träffade väldigt mycket trevligt folk, Jimmy och Joel var två av våra nyfunna vänner. Två mycket trevliga killar. Det var med dem vi höll ihop med mest.
02.15 tog jag och Alexandra bussen hem. Vi fortsatte med våra knäppa saker... Väl hemma hos mamma och pappa tog vi nämligen min gamla cykel för att cykla hem till Rörtången. Jag skjutsade Alexandra. Det var lite vingligt, helt nyktra var vi faktiskt inte ;)  Att det dessutom blåste en hel del gjorde inte saken bättre. Men hem kom vi i alla fall, klockan var då kvart över fyra. Tror du att vi gick och la oss då eller? nej nej, varför sova liksom.
Jag skrev ett kort inlägg här på bloggen. Sedan blev det en lång dusch, lite smsande och mycket surfande. Halv nio imorse gick jag och la mig. Då hade Alexandra redan sovit några timmar...
Halv ett vaknade jag i ett ryck. Jag drog till mig datorn (som stod 20 cm från sängen) och surfade in på västtrafikshemsida för att kolla busstider. Jag skulle möta Emma och hennes kompisar vid tjugo i fem i Göteborg. Självklart gick det inga bussar då... Jag fick ringa mamma så hon fick komma och hämta mig och Alexandra...
Tyvärr skulle mamma iväg så det fick bli en racesnabb morgon. Stress stress!

Jag hann i alla fall in till Göteborg i tid.
Jag, Emma och fyra andra tjejer åkte till en restaurang och käkade lite. Efter det drog vi vidare till bowlingen där tre andra tjejer väntade. Efter en timmes bowling, och en del alkohol ikroppen, drog vi vidare till PC. Där blev det ännu mer alkohol och mycket snack.
Det tog inte lång tid innan de andra började planera vad som skulle hända resten av kvällen. Jag kände bara att jag inte skulle orka så mycket mer. Det blev ju som sagt inte så mycket sömn inatt, dessutom hade mitt huvud börjat göra ont (och nej det var inte för att jag intagit en del alkohol utan det var "den vanliga" huvudvärken som spökade). När de andra planerat att dra till Nol så valde jag att lämna dem och åka hem.

Det valet var väldigt bra. Nu ligger jag i min säng och har så sjukt ont i huvudet. Det känns bra att vara hemma hos mamma och pappa nu, att bo ensam när huvudet känns så här är inte roligt.
Nu är det dock inte så långt kvar, endast tre veckor, tills det är dags för en röntgen. Snart kanske mitt huvud kan bli normalt, eller?

Imorgon hade jag planerat att plugga en del... men det kommer inte gå så bra. Jag har alla mina skolsaker i huset i Rörtången och jag kommer inte komma dit förrän i morgon kväll. Jag kommer alltså inte kunna plugga någonting... Fast å andra sidan, jag hade nog inte fått pluggat så mycket även om jag skulle haft böckerna tillgängligt. En sovmorgon är vad jag behöver, alltså kommer jag inte vakna före ett.... Och klockan halv fem ska jag iväg igen. Alltså ingen tid att plugga på...
Jag får ta tag i pluggandet imorgon kväll istället.

Lite kort från dagarna...

Innan jag och Alexandra drog ut =)
  




Firandet av Emma:

     

Jag har haft två underbara kvällar =)

Nu börjar dagen lida mot sitt slut för mig. Ska jag orka upp över huvudtaget imorgon så är det dags för mig att avsluta detta inlägg.

Ta vara på dig.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0