Kattvakt

God kväll mina bloggläsare.
Jag sitter just nu i ett hus i Alafors. Detta hus kommer jag bo i, ensam,  till på måndag. Jag är katt- och husvakt.
 
Anna, Mikael och Emma är uppe i Hälsinland och hälsar på släkten och åker skidor. Under tiden ska jag ta hand om Gizmo och Sigge.

När jag kom hit vid halv åtta (på kvällen) var katterna först lugna. När de väl upptäckte att jag faktiskt skulle stanna blev de helt galna. Gizmo sprang runt och jagade sig själv. Båda katterna bråkade om vem som skulle vara närmst mig. De betedde sig som barn som inte vill dela med sig av sina leksaker. 

Nu har det blivit lite lugnare. Katterna är trötta och ligger just nu i var sin säng och sover. Jag ska snart krypa ner bredvid den ena. 

Imorgon är det onsdag och jag ska till skolan som vanligt. Bussen går 6.44 så väckarklockan ringer redan 6.15...  Annars kommer det väl inte hända så mycket mer. Skolan 8.00-16.30 sedan hem och plugga lite.


Här är Gizmo =)


Och så har vi Sigge =)

Nu ska jag gå och lägga mig, är väldigt trött

Hörs imorgon =)
Go natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0