Besök hos naprapaten

Kommer foten kanske blir bra ändå??

Idag var jag på besök hos en naprapat för att se om han kunde göra något med min fot. Jag fick berätta allt som hänt med foten. Efter det började undersökningen.
Ett böjprov visade att jag endast hade 50% rörlighet i den. Naprapaten tog tag i min fot och ryckte till. Det knakade lite i den. De tre kommande ryckningarna hände det ingenting på, men femte gången small det till som bara den. Det tar tydligen några ben som hade varit låsta, som han nu dragit tillbaka till rätt läge.
Efter detta fick jag gå en liten bit för att känna hur den kändes. Jag kunde inte riktigt beskriva känslan, för hela foten pulserade (men på ett positivt sätt). Det kändes som om något som varit blockerat helt plötsligt fick massa yta. Hör bara hur det låter, jag kan inte ens förklara nu.

Nästa grej som gjordes var att han sträckte ut musklerna i foten genom att böja den både uppåt och nedåt samtidigt som jag i mellanåt tryckte emot.

När jag gick därifrån så kändes foten så jävla bra. Den gjorde inte alls ont. Det var sån skillnad mot när jag kom dit då jag trodde att botten var nådd, foten gjorde as ont då.
Att lämna stället utan smärta kändes mycket bra. Att dessutom kunna gå den korta vägen hem från bussen (600 meter) utan att känna det minsta gjorde mig ännu gladare. Foten kanske kan bli bra.
Visst, foten kan när som helst få sig ett spel och börja strejka igen. Jag håller alla tummar jag har för att den ska fortsätta i rätt riktning.

I och med att benen nu ligger i rätt läge så kommer jag kunna bygga upp foten igen, dock så får det vänta ett tag. Jag har nämligen träningsförbud fram till att jag varit hos naprapaten en gång till. Så nu väntas ännu en veckas vila för mig ;)
Hihi, latmasken har en anledning till att inte behöva träna ;)

Hur ska man fira detta då?? Jo, varför inte sätta sig vid skrivbordet och plugga matte i några timmar. Suck, där försvann precis all min glädje...


Kommentarer
Postat av: G.

OHHHHH GUD VAD BRA!!!!



Nu måste du lova att verkligen INTE träna på foten innan du varot där igen!!! ...annars kan det hoppa tillbaka i samma läge igen sa Johan!



Jag hoppas verkligen att detta var det som behövdes för att du ska kunna bli bra och slippa ha ont! Vill ju se dig på plan till hösten...;-)

2009-05-05 @ 21:02:55
Postat av: Båten

Jag kommer absolut inte göra något som anstränger foten. Den ska fan bli bra nu! Jag hoppas också att det här var vad som behövdes. Det hade ju faktiskt varit lite gött att få en ganska normal fot igen :)

2009-05-05 @ 21:45:01
URL: http://malinnr15.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0