Mindre bra dag...

Den här dagen har inte varit bland de bästa... Jag är irriterad, trött och allmänt slut i huvudet.
Igår kväll somnade jag redan vid halv elva, dock så vaknade jag efter drygt en halv timma och var pigg. Suck. Jag satte mig framför datorn en stund, men det hände inget roligt där så jag återvände till sängen istället. Efter någon timma lyckades jag somna igen.
Imorse vaknade jag 15 minuter innan väckarklockan ringde. Trots att jag var väldigt trött så valde jag att tända lampan och gå upp. Hade jag sovit den lilla stunden som var kvar så skulle dagen varit förstörd! Tyvärr hann jag inte med någon balansplatta innan det var dags att åka till skolan.

Stress, stress och ännu mera stress! Ungefär så kan man beskriva min skoldag.
Bussen var försenad, vilket gjorde att jag kom till skolan klockan 7.57. Fick snabbt slänga in alla saker i skåpet och bege mig till lektionssalen där nationellt prov i matte D väntade. Suck!
I fyra timmar (!) satt jag och plågades framför ett fett prov. När jag lämnade salen var jag helt slut. Klockan var tolv och jag fick snabbt som f*n ta mig till bussen för att hinna från Torslanda till Lindholmen innan det var dags för nästa lektion. 12.50 var jag på Lindholmen. Magen kurrade som bara den. Självklart kom nästan bakslag här! Det var helt knökfullt, och as lång kö på Äran (stället vi äter). PANIK!
Tillslut fick jag min mat... Klockan var då 13.15, en kvart innan min lektion började. Maten fick jag kastat i mig.... Det resulterade i att jag blev väldigt illamående!
13.30 var det dags för kemilektion. SEGT!
Min hjärna fungerade inte, så jag satt bara framför datorn och surfade... Tyvärr kommer jag får skriva mitt arbete hemma istället tack vare detta... men men, så kan det bli ibland.

15.40 slutade jag (40 minuter tidigare än jag skulle). Såg fram emot en snabb färd hemåt... Men självklart så blev det inte så. Det var köer och busschaffören missade en hållplats vilket gjorde att vi fick vända... 30 minuter försent kom jag hem. Då var jag så irriterad att jag inte visste vad jag skulle göra. Jag kunde knappt kontrollera mig.
Nu har det gått en liten stund sedan jag kom hem och det är först nu jag börjar komma ner på jorden igen. Att bara sitta på sängen med datorn i knät och chatta med kompis på msn är helt underbart. Det får mig att tänka på andra saker. Jag har blivit lite lugnare, och min irritation är nästan över helt och hållet.

Dagen har alltså inte varit så bra. Jag är helt slut och huvudet gör ont (att stressa är inte bra)! Om en liten stund är det dags för mig att göra dagens rehabträning, dvs en kort promenad och en stund med tåhävningar och balansplatta. När det är klart ska jag lägga mig och sova en stund...

Hoppas att du har haft en bra dag i alla fall =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0