Fredag 8 maj

God kväll =)

Idag har det varit ännu en mycket bra dag med massa skratt. Jag kommer få träningsvärk i mina käkar om det ska fortsätta såhär ;) hihi

Inatt vaknade jag med ett ryck vid tre-tiden. Jag hade drömt en jobbig dröm, en mardröm. Den handlade om min dator^^ Jag drömde att den hade kraschat. I värsta paniken reste jag mig upp för att se hur datorn mådde. Tack och lov så var allt okej med den. Min rädsla släppte dock inte. Jag brukar drömma sanndrömmar, så jag hade inte blivit förvånad om den hade kraschat... Snabbt som bara den plockade jag fram mitt usb-minne och säkerhetskopierade alla viktiga saker. Det tog en stund, men det var värt det. När alla viktiga dokument även fanns på ett annat ställe än datorn kunde jag slappna av igen. Min puls sjönk till normal hastighet. Det var dags att somna om igen. Tyvärr gick det inte så bra. Jag låg vaken i några timmar... Tillslut lyckades mina ögon stängas.

Imorse vaknade jag, efter två timmars sömn, och kände mig väldigt glad. Att vakna upp och känna sig pigg och glad är väl det bästa som kan hända på morgonen, eller? Att dessutom känna att dagen skulle bli bra var ännu goare.

Skolan blev mycket bra. Jag hade nationellt prov på morgonen. Kanske inte så roligt, men det var bara att bita ihop och göra det. På eftermiddagen var det elektronik på schemat. Jag lyckades somna under genomgången. Det är inte alltid lätt att hålla sig vaken när ögonen vill stängas och dessutom en lite mindre rolig genomgång pågår. Det fick bli en kort liten tupplur. Värsta gött :P

Efter skolan åkte jag, Carro, Fredrik och Magnus in till Göteborg en stund. Det blev lite käk på Paprika och sedan lite titt i alla möjliga olika affärer. Efter två timmar skiljdes vi för att åka hem till respektive hem.
Egentligen var det planerat att jag skulle gå ut idag med några kompisar, men tyvärr så hoppade många av, så vi ställde in det.
Nu när jag tänker efter så var det riktigt härligt att det inte blev något. Det är faktiskt ganska härligt att ha en ledig kväll =)
Under kvällen har jag faktiskt pluggat lite. Två arbeten är skrivna och inlämnade, snacka om gött. Nu blir det lite mindre att göra i veckan.

Just nu har jag intagit min vanliga fredagsposition.


Joggingbyxor och en t-shirt. Fötterna på bordet, datorn på magen och tv:n igång framför mig. Kan det bli bättre? Ja, lite bättre kan det faktiskt bli... Jag måste nämligen ganska snart resa mig härifrån för att gå till mitt rum och hämta laddaren till datorn. 11 minuters batteritid kvar... Inte roligt.

Idag kommer det inte hända så mycket mer. Jag kommer förmodligen befinna mig här framför tv:n en stund till...
Imorgon är det lördag och jag ska ta mig en lång och go sovmorgon. Om jag hinner så kommer det bli lite plugg innan det är dags för mig att åka iväg till innebandypolaren Linn, 18-års firande...

Det här var allt för mig idag (tror jag)
Hoppas att du får en bra helg.
Kram

Ps. Jag behövde inte förflytta mig. Min bror var på väg in hit så jag sa till att han skulle ta med min laddare också. Snäll som han är så tog han med den och dessutom stoppade in den i uttaget i väggen. Det jag behövde göra var att sätta in den i datorn :P
Nej, jag är inte alls lat. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0