Att jogga är gött...

Jag sa igår att mina höfter och ben var ömma. Frågan är bara hur jag ska kunna beskriva hur de känns idag..
Imorse när jag vaknade kunde jag knappt röra benen. De var stela, ömma och kändes blytunga. Trots mina krämpor så valde jag att ännu en gång snöra på mig skorna och bege mig ut i skogen för ännu en joggingrunda.
Den här rundan var inte alls så rolig. Benen ville knappt transportera mig framåt. Den första kilometern var ett helvete. När kroppen väl blivit varm så gick det lite bättre.
Som alla andra gånger avlutade jag mitt träningspass med en stund på balansplattan. Jag tycker det är såååå tråkigt, men det är ett måste om jag ska kunna få en normal fot! För att göra stunden lite roligare så passade jag på att surfa runt lite på internet undertiden...


Att stå på ett ben med datorn i ena handen och skriva med den andra handen var inte lätt, men lite utmaning måste jag ju ha ;)




Eftermiddagen gick fort. Jag och Emma hittade på diverse olika saker att göra.
Vid fem-tiden åkte Emma hem. Jag passade då på att lägga mig på sängen med datorn bredvid mig och bara surfa runt för att vila huvudet lite. Tiden rann iväg och helt plötsligt var klockan halv sju och det var dags för mig att ännu en gång bege mig ut i skogen och springa en sväng.
Den här rundan gick lite lättare än den imorse, men jag kan inte påstå att det gick speciellt lätt ändå. Benen var väldigt stumma, men jag lyckades ändå ta mig runt hela rundan. Härligt!

Nu har jag legat framför tv:n en stund och frågan är om jag kommer kunna förflytta mig härifrån. Benen säger emot mig. Det är lite segt, men men så kan det vara ibland.
Imorgon har jag sovmorgon, börjar klockan 12.10. När jag lämnar sängen återstår att se :P
Jag har planerat in en runda i skogen innan jag åker till skolan i alla fall.
Eftersom foten fortfarande känns väldigt bra så har jag nu bestämt mig för att vara med en stund på innebandyträningen imorgon. Hur mycket vet jag fortfarande inte, men även om det bara blir en liten stund så är jag glad. Det ska bli gött att handskas med klubba och boll också.

Det här var nog allt för mig idag.
Hoppas att din dag har varit bra.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0