Rehab och fästing

Kvällen är kommen och jag har haft en väldigt bra dag :)
Imorse fick jag som sagt sovmorgon. Jag hade planerat att gå upp vid halv åtta, men inatt när jag vaknde så ändrade jag tiden på väckarklockan till sju. Det är inte varje gång jag väljer att gå upp tidigare än jag behöver. Jag älskar att sova ;) Men, när klockan ringde satte jag igång med rehabträningen. Ja, du läste faktiskt rätt. Det var allt en nyvaken Malin som stod i rummet och gjorde tåhävningar och olika övningar på balansplattan =) En halv timma senare var jag färdig, och då var det bara för mig att göra mig klar för att åka till skolan.
 
Min skoldag blev kort. Jag hade mattelektion klockan 9.30-11.00. Egentligen skulle jag ha tyska på eftermiddag, men tyvärr kände jag mig inte riktigt okej, så jag valde att åka hem. Att sitta och plågas på en tre timmar och tjugo minuter lång tyskalektion kändes inte så lockande.
När jag satt på bussen kom lite extra energi. Jag ville ta en promenad för att träna foten lite. Mina tankar blev till verklighet. Jag hoppade av bussen en hållplats tidigare än jag brukar, och tog vägen genom skogen hem. Det var riktigt mysigt, men shit vad allt hade ändrats sedan jag gick den vägen sist (typ några år sedan).
En liten skogsbild


När jag kom hem gjorde jag tåhävningar och övningarna på balansplattan sedan gick jag och la mig. En liten tupplur blev det, och när jag vaknade igen kände jag mig ganska bra igen. Efter några timmar till framför tv:n och datorn kände jag att det var dags att sätta igång med rehabträningen igen. Trots att jag knappt kan gå pga träningsvärk valde jag att ändå ta en kort promend. 3 kilometer och en blåsa på hälen senare var jag tillbaka hemma. Självklart satte jag igång med tåhävningar och balansplattan för tredje gången denna dag.

Efter mitt träningspass var det dags att ta en dusch. Till min förvåning hittade jag en fästing som hade bitit sig fast lite lätt på mitt lår. När jag tog bort den så levde den fortfarande, men inte så länge. Brorsan tog fram en tändare och eldade upp den :P Jag är nu väldigt glad att jag tog min fjärde TBE-spruta i torsdags. Förhoppningsvis kommer jag klara detta utan några problem. Haha

Några timmar har nu gått sedan jag gjorde mitt sista träningspass, och foten känns fortfarande väldigt bra. Blåsan på foten (som har spruckit) kommer inte stoppa mig från att fortsätta med promenaderna. Det är ju bara att bita ihop och trampa på =)

Nu ska jag nog fortsätta med det jag är väldigt bra på, nämligen att slappa framför tv:n :P Hihi
Ha en bra kväll.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0