20 maj 2009

Vilken härlig avslutning det blev på denna dag :)

Imorse när jag vaknade så regnade det och mina ben var väldigt stumma, jag valde därför att hoppa över joggingrundan. Att sova lite till är ju faktiskt ganska gött det också ;)
Skoldagen var lite speciell. Det kändes som om det var fredag. Hjärnan var lite tröttare än vanligt, precis som den brukar vara när det är dags för helg. Men liksom det är ju faktiskt bara onsdag idag. Jag tror nästan att jag har någon inbyggd sak i mig som känner av när det är dags för lite ledighet. Haha
Elektronik och tyska är vad jag har sysslat med idag :) Som alla andra elektroniklektioner så hände det inte så mycket. Vi fick två uppgifter att lösa på 3 timmar och 20 minuter... Det tog typ 30 minuter för mig att lösa dem, och då ska jag tillägga att jag samtidigt satt framför datorn och läste bloggar, knarkade facebook, chattade, ja jag gjorde lite av varje. Hade jag jobbat seriöst så skulle uppgifterna varit lösta på typ 10 minuter :P
Det blev en hel del rast, men inte gjorde det mig något. Jag passade på att stänga ögonen en stund. Att sova är gött ;)

Sista lektionen var tyska. Jag tyckte den var helt meningslös. Vi var först nere i biblioteket och lyssnade på några från något universitet som pratade om filmer. Väldigt ointressant! Att föreläsaren dessutom läste direkt från ett papper gjorde inte saken bättre. Jag tror seriöst inte att det var hon som hade skrivit "talet". Det var lite mindre bra alltså...
Självklart fick vi inte sluta när föreläsningen var över! Vi skulle tillbaka till klassrummet och ha en frågesport. Det kändes väldigt meningslöst! Vi lärde oss ändå ingenting. Klockan fyra var det tack och hej för denna gång. Böckerna lämnades in och sedan bar det av hemåt :)

Det är lite jobbigt när man vill hem och det är sjuhundra mils kö på vägen. Det suger riktigt mycket. En timma extra tog det för mig att komma hem. Att det varje dag ska ta såhär lång tid börjar bli jobbigt. Kan det inte bara sluta bli köer när jag ska åka hem??

Hemma hann jag vara en liten stund innan det var dags att dra iväg på ett spinningpass.

Just nu sitter jag i mitt rum och njuter av att vara nyduschas. Spinningpasset var as roligt, svetten rann och benen fick jobba. Känslan inom mig går inte att beskriva. Jag är så glad.
Jag trodde faktiskt att det skulle bli väldigt jobbigt med ett spinningpass i och med att mina ben har fått en hel del träning de senaste dagarna och därför inte är/varit helt normala, men ack så fel jag hade. I början innan musklerna blivit varma var det lite segt, men när passet väl var igång så gick det väldigt bra :)
Jag ser fram emot nästa vecka när det är dags för nästa pass. Nu gäller det bara att ragga tag i resten av brudarna så att de kommer dit också :P

Det känns lite konstigt just nu. Jag sitter här, klockan är typ tio och min kropp är inställd på att gå och lägga sig om några timmar. Den är inställd på att väckarklockan ringer klockan 6.10 imorgon. Hur kommer det sig att den inte känner av nu att det faktiskt är ledigt imorgon? I skolan "visste" den ju om det... Hmmm, det är mycket jag inte förstår mig på.
Trots att jag är ledig imorgon så tänkte jag ändå ställa väckarklockan för att komma upp i lagom tid. Har ingen lust att sova bort hela dagen när jag vet att jag har en del att plugga på.
Så imorgon får min väckarklocka allt väcka mig vid 12.00. Det blir en liten sovmorgon, men inte lika lång som jag skulle vilja ha.. men man kan ju inte få allt här i livet.
Tror nog ändå att jag är ganska nöjd imorgon kväll om jag gått upp tidigt och pluggat mycket. Det kommer nog kännas lite bättre då. Fokus imorgon är kemi. Jag har slutprov nästa vecka så det är allt dags att sätta igång med pluggandet! Har du inget för dig imorgon så får du väldigt gärna hjälpa mig med pluggandet. Roligt erbjudande eller hur? Haha

Nu ska jag inte sitta här och skriva mer, min kropp säger till mig att det är dags att starta tv:n och glo på den ett tag :P


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0