16/11

Trots en del hinder har jag avklarat denna dag...

Go kväll, egentligen skulle jag vilja skriva god natt men några rader får jag allt få till innan jag gör mig klar för att sova.

Idag har jag haft en såndär dag som varit både bra och dålig. En del hinder att tacklas med...
Imorse när klockan ringde vid åtta var jag så trött så trött. Det var inte lätt att lämna sängen. Yrvaken som jag var fattade jag tag i min telefon för att ringa sjukhuset.
Jag fick absolut inte gå runt med gipset om det var söndrigt och dessutom skavde. Jag blev beodrad att åka direkt till sjukhuset. Tyvärr var detta inte möjligt då jag behövde åka till skolan för att prova ut min studentmössa. Det är faktiskt ganska så sjukt att det bara är lite drygt ett halvår kvar till studenten!

Direkt efter att allt var klart pallarade jag mig iväg mot sjukhuset. Väl där gipsades foten om. Jag fick faktiskt beröm av läkaren, det syntes att jag hade gått på foten, precis vad jag skulle göra. Att jag dessutom klippt sönder gipset vid stortån var han extra nöjd med. Det är inte varje gång man får beröm för att göra sönder saker ;)

Tillbaka i skolan började min sista lektion. Jag satt framför datorn en stund, vilade hjärnan och dessutom tittade på när alla andra jobbade. Att anstränga min hjärna gick inte, det var totalstopp!

När jag kände mig som tröttast började jag ladda upp ilskan inom mig. När detta var klart fattade jag min telefon och ringde upp Kodaks kundtjänst för att höra vad fan de gjort med min kamera (eller man kanske ska säga; varför de inte gjort något....)
Efter en stund gnällande från mig fick jag beviljat en ny usbkabel och dessutom ett nytt batteri ( inte fan var det mitt som satt i kameran efter att jag fått tillbaka den från lagningen!!!)
Tro inte att jag var nöjd här, nej nej! Jag fortsatte med att fråga vad som hände med skärmen som skulle bytas ut, den som de repade under reparationen. Jag gav mig inte och den personen i andra luren tröttnade nog på mig. Allt slutade med att jag fick två olika kameramodeller att titta på, en av dessa kommer sedan bytas ut mot min nuvarande som inte fungerar som den ska.

Jag kände mig riktigt stolt över detta! :)
Kanske det är dags att byta efternamn till Wallström, eller vad säger du mamma? ;)

Mig ska man inte bråka med, jag ger inte upp så länge jag vet att jag har rätt!

Lektionen kändes helt plöstligt väldigt bra, så bra att jag sa till min grupp att dra hem. Lite efter tre lämnade vi helt enkelt skolan, ganska gött att börja veckan med att sluta tidigt.

Hemma hann jag inte vara länge innan det var dags att åka iväg på styrelsemöte.
Denna gång varade det i 4 timmar. Ganska segt, men vi kom fram till mycket och det kändes bra.
Äntligen får jag dessutom känna att det jag gör är uppskattat och att klubben är tacksam.

Under den halvtimmen som jag nu har varit hemma har jag konstaterat att jag inte kommer orka med så mycket mer. Något pluggande blir det inte. Jag borde egentligen titta på en film och analysera den lite, men jag orkar faktiskt inte. Jag struntar i allt helt enkelt.

Imorgon är det skola igen, 8.00-16.30. Snark på detta "/

Kanske jag ska ringa och beställa en taxi så att jag kommer till skolan, det är ju inte helt fel...

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0