Torsdag 12/11

6,5 timmars fysik är vad som stod på dagens schema. Jag var inte ett dugg laddad inför detta när jag imorse, trött som bara den, lämnade sängen.

Väl framme i skolan startade lektionen och jag kände mig ganska stolt som fattade vad läraren snackade om. Det kändes bra fram till att hon sa att det bara var repetition från Fysik A.
När lektionen drog igång på allvar och vi satte igång med fysik B så gick det förvånansvärt lätt. Talen var bus enkla vilket gjorde att det faktiskt var en ganska så rolig lektion. Enda nackdelen var att datorerna inte fick vara uppe, men självklart kunde jag inte svika min älskling som stöttar mig i alla lägen. Datorn fick så fint på bordet och så fort läraren försvann så öppnade jag locket. Nej, jag är inte alls beroende ;)

Efter lunch och klassråd startade dagens andra fysiklektion. Den här var lite värre, inte så att det var svårare saker utan klassen var okoncentrerad, pratade mycket och ville bara åka hem. Så kände jag också. De få uppgifter som skulle göras löste jag så snabbt jag kunde för att lämna stället och bege mig hemåt.

Taxiresan var värsa mardrömmen. Jag var trött och ville bara stänga mina ögon. Tyvärr kunde jag inte göra detta då chaffisen snackade konstant och dessutom inte hade någon aning om vart vi skulle. När jag kom hem åt jag lite och tog sedan en dejt med kudden.
20.20 ringde min väckarklocka. Det var dags att åka till träningen. 3 timmars sömn hade jag då fått, men det märktes inte ett skit. Jag var helt död och ville fortsätta min tupplur, men så blev det inte. Jag begav mig till hallen där ett gäng glada tjejer väntade.

Lite skratt, diskussioner och allmänt fjantande hann jag med innan klockan blev fem i elva och jag var klar för att lämna hallen.

Nu har jag hunnit vara hemma en stund. Varför jag inte gått och lagt mig ännu sitter jag just nu och funderar på. Det är ganska konstigt att jag plågar mig själv genom att vara vaken trots att jag inte har något vettigt att göra.

Imorgon är det fredag igen, det är sjukt vad tiden går fort! Jag hoppas på att det blir en bra dag, man vet ju aldrig då det är fredag den trettonde (inte för att jag någonsin haft otur på denna dag, men allt kan ju faktiskt hända). Vad som händer och sker under morgondagen har jag inte riktigt koll på, men det blir nog bra ändå.

Tiden springer iväg och jag ska nog försöka börja göra mig klar inför natten.

God natt mina vänner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0