Datorn krånglar...

Mindre och mindre tid spenderas framför datorn... men det beror inte på att jag har annat att göra eller att jag tröttnat på det, nej nej! Det är så här: Min dator har blivit hel konstig. Allt hänger sig hela tiden! Att öppna dokument tar en halv timma. Det trådlösa nätverket här hemma kan jag inte använda då det bara tillåter att jag är inne på facebook, alla andra hemsidor går inte att besöka; texten "anslutningsproblem" kommer fram och datorn hänger sig i några minuter.
Har jag igång fler än 4 saker samtidigt så hänger sig hela datorn i en halvtimme innan allt blir blått och texten "ERROR" kommer fram och datorn startas om.
Dessutom så måste jag hela tiden växla mellan Internet explorer och firefox. Vissa sidor fungerar på den ena men inte den andra. Så störande!!!

Att sitta framför denna dator är helt enkelt inte så lätt och roligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken. Den är ju trots allt ganska så tom så det kan inte så att den inte orkar tänka.
Jag misstänker att hårddisken ganska snart kraschar och därför håller jag just nu på att kopiera över allt till en extern hårddisk. Det tar sjukt lång tid, i och med att datorn är som den är, men det är lätt värt det om den nu kraschar. Att bli av med allt som ligger här på har jag ingen lust med!

Förutom att datorn är som den är så känns allt ganska så bra.

Jag har idag varit ledig. Min handledare behövde åka till Umeå där lastbilsbyggandes pågår för fullt. Han tyckte inte att jag skulle behöva åka till Volvo, vara där i några få timmar för att sedan åka hem igen. Så idag har jag helt enkelt haft en slapp dag.
Strax innan tio vaknade jag och kände mig pigg. Ovanligt!!!
Vad jag gjort denna dag skulle jag gärna vilja veta. Det har helt plötsligt blivit kväll och jag har egentligen inte fått gjort någonting vettigt. Lite tråkigt att jag slösar bort min tid på ingenting.

Även imorgon är jag ledig. Jag ska se till att få pluggat lite, om nu inte datorn kraschar under natten... man vet ju aldrig.
Imorgonkväll är det match som gäller!

Nu ska jag fortsätta min kväll med en kopp te innan det är dags att fundera på att sova.

Trevlig kväll!
Kram

Wiho, det tog bara 2 timmar att skriva och publicera detta inlägg... Grym dator jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0