Fin avslutning på dagen

Den här dagen kan bara inte sluta bättre.

Jag har varit med om så sjukt mycket roligt idag. För det första hade jag en helt otroligt underbar dag på jobbet. Det var mycket kunder, fullt upp hela tiden men trots det hann jag och en arbetskamrat (som jag aldrig träffat tidigare) med att skratta en hel del. Att få jobba ihop med Alexander som var i samma ålder som mig gjorde att tiden gick så otroligt mycket snabbare.

Dagens sjukaste händelse måste nog ha varit en sak som hände på jobbet... Det kom in en kund och ville skicka iväg ett paket. Fine tänkte jag, lugnt liksom. Men helt lugnt var det inte riktigt. I paketet fanns det en fågelspindel som rörde sig. Att hålla i det paketet var lite udda. Att dessutom skicka en spindel på posten kändes ännu konstigare, men vad jag man inte om man är desperat? Spindeln skulle i alla fall få åka iväg till Norrköping där den skulle para sig.
Jag kan nästan påstå att jag hållt en spindel, att den låg i en kartong behöver ingen veta ;) haha

Timmarna på jobbet gick fort och helt plötsligt var det dags för mig att åka vidare till Kastellegården där Sofia skulle spela match.
Tyvärr slutade det med en förlust.

Som alltid startades datorn upp när jag kom hem. Ett litet fint mail från facebook låg och väntade i min inkorg. Öterrikaren som jag bodde hos i april hade skaffat facebook och lagt till mig som vän. Snacka om att jag blev glad. Georg är en person som jag faktiskt saknat en del. Äntligen kan man återfå kontakten med honom. Att skriva på tyska till honom fungerar faktiskt ganska bra. Helt grammatiskt rätt blir det inte, men han fattar vad jag menar i alla fall och det är huvudsaken ;)

Imorgon ska jag ta en sovmorgon. Jag har lovat att köra lillebrorsan till skolan då jag åker till Volvo. Så, strax efter halv tio lämnar vi hemmet för att börja vår resa till Lindholmen. Jag måste vara på Volvo klockan halv elva då mitt möte börjar. Vid tolv är det planerat att sluta så då drar jag hemåt. Gött mos!

Korta dagar älskar jag :P
Efter att jag avklarat dryga timmen på Volvo och kommit hem är det dags att plugga. Det finns lite att göra...

Nu ska jag fortsätta min konversation med Georg en stund innan jag ska koppla bort tyskan och gå och lägga mig istället.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0