Helgen

Jaha, då var den här helgen slut.

 

Just nu känns allt surt och bittert. Jag har varit med om två svidande förluster idag. Först var det damlaget som åkte på däng. Vad hände egentligen?? Och direkt efter det var det juniorallsvenskan som spelades, även här blev det en förlust.

Trots detta så skulle jag faktiskt vilja påstå att jag haft en kanon helg.

Jag inledde min helg med att sova bort hela fredagskvällen. Helt sjukt gött var det! Lite surt att timmarna gick så fort bara, men det är sådant man får ta.

 

Lördagen spenderade jag på jobbet (Konsum). Trots att foten gjorde ont efteråt så är jag glad att jag fick jobbat mina timmar. Det var kul att träffa arbetskamraterna igen och även få tjäna lite pengar. Lite surt att jag blev tvungen att tanka bilen på vägen hem. Där rök liksom ett antal hundralappar… Jag brände helt enkelt en del av dagens intjänade pengar direkt… Okej, lönen kommer först om 11 dagar, men du förstår nog hur jag menar…

 

Natten var inte alls rolig. Jag hade så ont i foten att jag stundtals trodde att foten skulle sprängas av smärta. Det var ingen rolig upplevelse. Trots detta fortsatte jag min kväll med ett leende på läpparna. Brorsan och hans kompisar kördes iväg till en fest i Säve. Senare på natten hämtade jag även dem. Brorsan var faktiskt lite besviken på att de inte hade hittat någon annan som kunde hämtat dem. Jag var dock väldigt glad att han valde att ringa just mig. Jag vet att jag får igen det en annan gång. De var så tacksamma och glada att jag valde att åka och hämta dem att det knappt fanns ord till det. Jag kände mig som en hjälte ;)

 

Natten blev ganska så kort. Efter några smärtstillandetabletter lyckades jag tillslut somna… Att klockan hade passerad fem strecket kändes lite små irriterande.

 

Imorse vaknade jag upp strax innan elva och kände mig som världens grinigaste person. Foten gjorde fortfarande ont och jag var tröttare än tröttast.

 

Efter en stunds klagande här hemma valde jag att gå och lägga mig en stund igen. Några timmars sömn till fick jag innan det var dags att vakna upp, denna gång med ett stort smile =)

Planen för de första timmarna var att rensa lite i garderoben. Det är fullt som bara den. Jag tog ut alla lådor, provade allt och avslutade med att endast plocka bort en t-shirt. Det kändes lite misslyckande… Jag har så sjukt mycket kläder och ändå vill jag hela tiden köpa nytt…. Ingen bra kombination.

 

Hela eftermiddagen och kvällen spenderades i Mimershus hallen. Det blev lite drygt 6 timmar där. Två matcher liverapporterades av mig. Tyvärr blev det förlust i båda matcherna… Surt sa räven…

 

Nu sitter jag gött i min säng och planerar morgondagen. Jag tänkte ta mig en sovmorgon och börja vid niotiden. Vad som händer under dagen har jag ingen koll på. Kanske jag har något att göra, eller så får jag fördriva tiden framför datorn istället.

Jag funderar även lite på hur jag ska göra med morgondagens match. Ska jag försöka fjäska mig till några minuters speltid eller ska jag vila och träna på tisdag istället? Valet är väldigt svårt, men jag har ju faktiskt ett antal timmar på mig innan jag måste ha bestämt mig. En annan sak som jag också funderar på är om jag ska åka direkt eller om jag ska stämpla ut från Volvo så att jag hinner hem innan. Det finns så mycket man måste bestämma sig för i denna värld.

 

Jag har nu dock bestämt mig för en sak… nämligen att börja göra mig klar för sängen. Det kommer som vanligt ta ett bra tag. Först måste några bloggar läsas, sminket ska tvättas bort, tänderna ska borstas och jag måste dessutom göra klart lite inför morgondagen.

 

Jag hoppas att du har haft en bra helg och att du imorgon vaknar upp och är pigg och glad.

 

Trevlig måndag (i förskott)

 

Bild från i fredags då jag hade lite mindre roligt på Volvo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0