Ledig dag och barnvakt

Idag har jag varit ledig, men inte har jag legat på latsidan för det. Nej, nej jag har allt jobbat och slitit...

Strax efter nio vaknde jag av ett sms från lillebrorsan. Han ville bara säga att han slutat för dagen och var påväg hemåt. Jag blev lite irriterad och svarade: Jag sover, godnatt!
Efteråt blev jag lite skamsen, brorsan menade ju inget illa och hur skulle han veta att jag sov liksom? Jag fick rätta till det genom att ringa upp honom och prata lite...
Att somna om efter det gick inte, så det var ju bara att ligga en stund i sängen och hålla på med datorn en stund. Vid tiotiden lämnade jag hemmet för att åka och lämna in kameran på lagning.
Efter det gjorde jag lite ärenden, svängde in på jobbet (konsum) en sväng för att lämna nycklar, handla lite och sedan drog jag mig hemåt igen.

Eftermiddagen försvann snabbt, men vad jag la tid på har jag ingen aning om faktiskt. Helt plötsligt blev klockan kvart över fyra och det var dags för mig att ännu en gång lämna hemmet. Denna gång var det barnvakt som stod på schemat.
Så... Just nu sitter jag i en soffa i Alafors och har det lite mindre roligt. Jag och Emma hade en riktigt rolig kväll. Först tjötade och lekte vi lite, efter det blev det käk och sedan drog vi till mormor och morfar en stund för att få ett par byxor lagade.
När vi kom hem till huset igen hade klockan hunnit bli nio och det var bara att se till så att Emma gjorde sig klar för natten.
Tillsammans satte vi oss sedan i soffan, hon lutande mot mig. Mysigt! <3
Jag tror nog att det tog 5 minuter innan jag hade en sovande flicka på mig. Lilla gumman var helt slut.
Jag lät henne sova en liten stund innan jag ledde in henne till sängen där hon just nu ligger och sover så sött.

Själv sitter jag här framför datorn och försöker få tiden att gå. Tvn står på, men något bra program hittar jag inte. Två externa hårddiskar är inkopplade i datorn, men inte hittar jag någon film som jag är sugen på att se. Ska jag vara riktigt ärlig så är jag helt slut. Helst av allt skulle jag vilja gå och sova...
Jag har fått erbjudande om att sova över här, men har faktiskt tackat nej till det. Jag vill hem och sova i min säng, även om det kommer betyda att jag kommer få köra hem mitt i natten. Hem vill jag i alla fall.

Allt från mig...

/Trött tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0