Übermysig helg

Min über mysiga helg är snart över. Vart har all tid tagit vägen??

Sedan beskedet om operationen kom i fredags har jag gått runt med konstant huvudvärk. Att slappna av går liksom inte. Nätterna blir sega då jag sover en halvtimme och sedan är vaken i 10 minuter. Så här fortsätter det fram till att jag inte orkar längre och väljer att gå upp istället. Att klockan då bara visa tio känns lite ovant.

I lördags hade jag från början ingenting planerat, men hela dagen försvann ganska snabbt då jag först var hos mormor och morfar i några timmar och sedan hos kusinen en stund. Hemma hann jag inte vara länge innan jag och pappa drog och tittade på en innebandymatch. Helt plötsligt var den dagen över.

Idag har det varit lite lugnare. Jag gick upp redan vid nio. De första timmarna spenderade jag framför datorn där det visades några bra och även mindre bra filmer. En liten mysmorgon/förmiddag blev det helt enkelt.
Framåt tolvtiden gick jag och pappa ut för att byta däck på min bil. Jag har tröttnat på att glida omkring. Det har varit många gånger som jag varit ute på hal is...

Jag har dessutom klagat ett tag på att bilen känts ostabil och idag fick jag svaret... Höger bakdäck har varit obalanserat och därför slitits på ett väldigt onaturligt sätt. Vissa ställen helt blankslitna. Jag konstaterade ganska snabbt att nya däck måste införskaffas till nästa år.

Jag passade även på att klämma mitt långfinger när jag ändå var ute. Lite smärta kan jag allt behöva haha. Nä men seriöst, hur det gick till tänker jag inte tala om... men fingret gör typ ONT! Haha, klantigt värre.
Meeh, va fan... De e ju bara fingertoppen som en blå och inte går att göra. Det kunde ju faktiskt varit värre. Lite handikappad känner jag mig just nu när jag sitter här och skriver. Jag kan liksom inte använda fingret, så knappander här på tangetbordet känns lite konstigt.  Men mne...


Eftermiddagen spenderade jag i mimershallen där juniorerna piskade skiten ur Lindome i Juniorallsvenskan. GÖTT!!!! Att sitta och liverapportera den matchen kändes väldigt bra. Jag är stolt över dem!

Kvällen har fortfarande några timmar kvar och jag tänkte nog lägga dem på lite handarbete. Jag hämtade ett mönster till en hardangerduk när jag var hos mormor och morfar igår. Lite måste jag ju ha att göra när jag är ledig.
Det kanske låter tråkigt, men jag älskar det. Att sitta och sy är faktiskt något utav mina favoritsaker. Lite tråkigt bara att jag haft lite ont om tid de senaste månaderna... Men nu ska det bli annat. Jag ser fram emot när denna duk är klar och jag kan hämta nästa mönster hos mormor ;)

Imorgon är det måndag igen och jag har hur mycket som helst att göra, dock ingenting på Volvo... En sväng till NWB får det bli på morgonen, telefonsamtal hit och dit och sist men inte minst är det dags för träningen.

Jag hoppas att veckan går snabbt och att nästa måndag kommer fort. Jag är otålig!

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0