28/9

En ny vecka har startat...

Hela helgen har gått till innebandy... Det har varit både roligt och ganska jobbigt.
I lördags var jag i Köping med mitt lag. Det var en mycket rolig bussresa, mycket skratt, avslöjande och fjantande.
Matchen slutade med en förslust, 6-2... Det var jobbigt.

Den första halv timmen på bussen påvägen hem var inte rolig. Det var mycket snack om matchen, vad som gick fel, en hel del klagande osv. Jag trodde att det skulle bli en jobbig resa, men så blev det inte. Vi stannade till i Arboga och mättade våra magar som kurrade. Efter det var matchen som bortblåst.
Lite mer än halva laget somnade gott efter åt, jag var inte en av dem.

Vi var ett litet gött gäng som satt och pratade om allt möjligt. Det var riktigt roligt, och tiden gick väldigt fort.
Klockan 00.43 ankom vi till Kungälv igen. 

Väl hemma la jag allt på golvet för att tillbringa en stund framför datorn. Stunden blev ganska så lång, men tillslut valde jag att gå och sova.

Efter lte drygt tre timmar vaknade jag och var pigg. En kvart senare satt jag i bilen för att kolla på innebandymatch. Det var brorsan som skulle spela.
Att jag var pigg kan jag inte direkt påstå...

Brorsan och hans lag förlorade matchen =(

Jag, och resten av min familj, åkte direkt till Munkegärde där det var dags att se på ännu en match. Vi blev inte långvariga där, brorsan och jag behövde åka hem för att slippe stressa till nästa moment.
Hem och 30 minuter sömn hann jag få innan det var dags att åka till Nordmannaskolan där innebandy med pôjkarna skulle vara.
Denna gång kom det 9 stycken spralliga killar som inte höll tyst någon gång. Det var stundtals riktigt jobbigt! Min röst höll inte riktigt hela tiden för att försöka få tyst på killarna. Åh, jag hoppas verkligen att det blir lite bättre nästa gång!

När jag kom hem var jag helt slut. Kroppen strejkade och ville inte göra någonting. Jag låg i min säng och tittade på tv en stund innan jag satte mig framför datorn. Jag var riktigt osocial, inte inloggad någonstans.
Kvällen gick till att sitta och titta på systemkameror. Jag har nästan bestämt mig för att köpa en. Frågan är bara vilken...
Jag har några få krav som måste uppfyllas.

Strax efter tio gick jag och la mig...
Tyvärr blev det en mycket jobbig natt utan sömn...



Imorse hade jag tänk gå upp vid kvart över sju, men tröttheten gjorde att jag stannade kvar i sängen en stund till. Strax innan åtta ringde brorsan. Det hade tydligen skett en olycka på vägen, vilket gjorde att det var långa köer. Jag tog då chansen att sova en stund till. Det kändes ju meningslöst att åka hemifrån om jag ändå skulle få sitta i kö...

Tjugo i tio satte jag mig i bilen för att åka till Volvo. Det var inga köer alls =)

Nu har jag varit här en bra stund och hittills inte gjort något som har med min praktik att göra. Kanske är det för att jag kom ungefär en halv timme innan det var dags för lunch... Om typ tjugo minuter borde min lunch vara över. Jag har dock inte ätit, det kändes meningslöst när jag ändå var hemma så länge liksom.

Vad resten av dagen bjuder på vet jag inte riktigt ännu. Oskar nämde något om att vi kanske hade en kalibrerings uppgift att göra. Den som lever får se.
Här på Volvo ska jag vara i ett antal timmar till. Jag ska åka direkt till träningen ikväll. Wiho, lite mer än 6 timmar kvar av denna arbetsdag.

Kvällens träning ska jag faktiskt vara med på en liten stund. Frågan är bara hur det kommer gå, jag har ju liksom inte tränat på hmm... ett tag ;)
Min rygg gör dessutom jäkligt ont, men jag hoppas på att det försvinner!

Nu har jag skrivit av mig. Dags att läsa bloggar =)

Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0