Livet leker

Livet leker...

Den här dagen är helt jäkla UNDERBAR. Trots att jag idag inte hade några uppgifter alls på min praktikplats så hade jag ändå väldigt roligt. Halv elva startade en chatt med en kompis. Det är nog den kompis som bor närmst mig (2 km) men som jag ändå träffar minst av alla. Jenny har sin häst att ta hand och, vilket gör att det inte finns så mycket tid över "/

När vi var mitt uppe i ett av alla våra samtals ämnen plingade det till i mobilen. Ett sms från Carro med texten: Jag har körkort nu ;).
Jag blev glad för hennes skull och ringde därför upp för att gratta. Något långt samtal blev det inte, Carro var helt slut. Hon hade tydligen feber och mådde inte speciellt bra, men hon blev väldigt glad över att jag ringde =)

Jag återvände sedan till chatten med Jenny. Vi fortsatte tjöta om allt och lite till fram till klockan blev tolv då det var dags för henne att gå på lunch. Vi bestämde oss för att träffas på fredag. Wiho =D

Det blev helt dött på både Volvo och min dator. Alla drog liksom. Jag hade inget att göra och min handledare skickade därför hem mig. Jag valde dock att inte åka hem utan att istället ta (om)vägen om skolan. Batteriet på denna dator tycker inte jag är bra, därför hade jag planerat att snacka lite med datagubbarna å höra vad jag skulle göra.

Min beskrivning: Batteriet håller i max 45 minuter om jag har lägsta ljuset på och dessutom inte gör något.

Datagubben tyckte synd om mig och gav mig därför ett helt nytt batteri med extra lång batteritid. Att jag överdrev lite med min beskrivning behöver han inte veta ;)
Det gamla batteriet ville han inte ha, han tyckte att jag kunde ha det i reserv om det skulle hända något med det nya.
Jag tackade för mig och lämnade skolan med ett leende på läpparna.

På vägen hem svängde jag in på NWB för att lämna in klubbfodralen på tryckning. Nummer på dem vill vi ju ha. Det var inga problem alls att fixa =)

Resten av vägen hem bestod av telefonsamtal hit och dit. Riktigt roliga dessutom.

När jag kom hem plockade jag ut det som hängde i torkskåpet och hängde in det som låg i tvättmaskinen där istället. En ny maskin tvätt sattes igång. Några telefonsamtal till hann jag allt med.
Nu har det varit tyst här en stund. Jag har mest gått runt i huset och plockat lite. Städat lite i rummet har jag också hunnit med.

Ganska snart borde min älskade mamma komma hem. Jag har lovat att följa med henne och handla. Det kanske inte är jättekul, men är man två går det mycket snabbare =)

Senare ikväll ska jag leka bilmekaniker. Det är jordfel i höger bakljus. Blinkersen vill inte fungera när jag bromsar. Inte jättebra om du frågar mig. Blinkar man så brukar det betyda att man ska svänga (eller liknande) och då vill man ju gärna att de bakom ser det. Vill jag att det ska blinka så betyder det att jag måste svänga utan att bromsa... Inte bra.... Haha

Nu ska jag fortsätta ha en underbar dag.

Bamsekram =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0