Kass fot = Uppehåll igen...


Jag har varit lite off igår och idag... men det beror på en hel del saker. Min fot har tyvärr blivit ännu sämre och gör att jag ständigt går runt och har ont. Nätterna plågar jag mig igenom, smärtstillande har jag ätit så mycket att jag snart blir immun mot det.
Cupen som spelas denna helg hade jag sett fram emot länge. Jag kände mig redo för att ge gärnet. Tyvärr blev det inte som jag tänkt mig. Redan under gårdagens uppvärming kändes allt skit rent ut sagt. Jag försökte bita ihop, men det höll bara till drygt mitten på första perioden. Jag valde då att kliva av. Foten gjorde så ont att jag inte kunde kontrollera mig själv. Humöret hamnade i botten, och det bästa var helt enkelt att kliva av.

Kvällen fortsatte i ett antal timmar. Jag låg vaken fram till halv fem imorse, att sova gick bara inte.
När klockan väl ringde ville jag inte gå upp...

I Partille gjorde jag mig klar för match. Inget kändes bra. Bladet på klubban sprack under uppvärmingen, foten levde sitt egna liv och jag var inte alls fokuserad. Att jag inte fick spela något kändes mycket bra.

Även om det är jobbigt att sitta och titta på så måste jag faktiskt erkänna att det var helt rätt beslut att inte låta mig spela någonting. Jag är glad över det =)
Efter matchen blev det ett litet samtal med tränarna...

Nu är det bestämt att klubban läggs på hyllan ett tag framåt. Jag måste få min fot okej innan jag kliver på planen igen.
Tårarna rinner längs kinderna. Det är jobbigt att veta att jag inte kommer få spela på ett tag, men samtidigt så vet jag att det är så rätt! Jag känner det själv inom mig. Fortsätter jag träna med foten så kommer allt bara bli ännu värre och det vill jag inte riskera.
Innebandy är en del av mitt liv och nu helt plötsligt måste jag ta ett litet uppehåll.
Jag kan inte förklara mina känslor...

Tro nu inte att jag kommer sitta hemma och dega på träningstiden... nej nej, jag kommer allt befinna mig i hallen. Bara för att jag inte kommer träna så betyder de inte att jag inte kommer vara där, mig slipper de inte ;)

På måndag är det jag som ringer läkaren!!!


Om man bortser från foten så har jag haft en mycket bra och rolig dag. Efter matchen i Partille åkte jag för att lämna in min mobil för tredje (!) gången. Allt slutade med att jag skulle få en ny mobil, men det sker när jag lämnat in laddaren också... Imorgon hämtar jag ut en ny telefon. Hoppas nu att den håller lite längre!

Efter det drog jag iväg till Torslanda för att först hämta upp Carro för att tillsammans åka hem till Adam. Vi hade planerat in en pluggeftermiddag/kväll... Det var drygt en vecka sedan vi träffades sist, det gjorde att det fanns en hel del att prata om. Det lät som en hönsgård i Adams stuga. Pluggat fick vi också gjort =)
Vid nio-tiden lämnade jag av Carro hos hennes kompis och sedan åkte jag hem.
Nu har jag hunnit vara hemma i drygt en timme. Jag har än så länge inte hunnit med att göra speciellt mycket. Jag började städa lite i rummet, men det vra så tråkigt att jag slutade.. Haha lat eller vad?
Jag fastnade istället framför datorn och alla bloggar. Det var lite roligare ;)

Jag tänkte ändå ganska snart få städat klart i rummet för att slippa bo i ett bombnedslag. När rummet är klart ska sminket tvättas bort, tänderna ska borstas och sedan är det dags för mig att sova.
Imorgon blir det tidig uppgång, samlingen inför matchen i Partille är redan klockan 7... I HALLEN! Woho, mitt i natten!

Nepp, ska jag få några timmars sömn är det nu dags för mig att försöka lämna datorn en stund.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0