2/9

Telefonsamtal har det varit gott om idag...

Hejsan hoppsan, nu var det visst kväll igen.

Igår dog ju min mobil, så prio ett idag var att ringa och höra hur det låg till med mobilen som är inne på lagning. Jag ringde förra veckan och då fick jag som svar att de skulle kolla på den under dagen.
Idag greppade jag min mobil och ringde upp Netonnets kundservice. Det var telefonkö som vanligt... Efter en stund kom jag fram och fick prata med en gubbe/kille/man, kalla det va du vill...
Jag fick ett svar som jag absolut inte ville ha: De har inte tittat på mobilen ännu, men har du tur så hinner de börja kolla på den denna vecka.

När han sagt det kände jag att jag inte hade så mycket mer att säga. Vad fan hände med prioriteten och att den skulle vara lagad på en vecka? Grrrrrr!

Direkt efter att samtalet var över letade jag fram numret till konsumentverket. Jag fick sitta i telefonkö i 25 minuter, men det var de lätt värt!

Nu har jag ett antal saker som jag kan kräva pengar för:
* Stilleståndsersätttning 100kr/vecka - För att jag inte fått en lånetelefon undertiden.
* Reseersättning - För att jag fick åka dit och hämta ut mobilen som sedan behövdes lämnas in igen.
* Dröjsmålsersättning - För att de sa att den skulle vara klar efter en vecka.

Mobilen har nu varit inne på lagning i 3,5 veckor och det lär nog ta ett tag till innan den blir klar... Jag längtar tills det är dags att hämta ut den, då ska de allt få träffa en Malin som vet vad lagen säger!




Skoldagen idag har varit värsta chill. Jag började med en UF-lektion. Det var några dokument som skulle lämnas in, men jag, Carro och Adam jobbade ganska effektivt på förra lektionen och fick lämnat in dokumenten då. Jag hade alltså fri tid hela förmiddagen. Jag passade då på att sitta och pilla på en bloggdesign. HTML-koder hit och dit, upp och ner... Jag blev helt snurrig tillslut! Hjärnan kollapsade lagom till lunchen.

2 timmars lunch blev det idag. Jag hatar verkligen det. Det är så segt att bara sitta och vänta på att lektionen ska börja.
Jag och 6 av mina klasskamrater satt uppe vid datorerna och snackade bilar. Ja, jag tycker faktiskt att det är kul att snacka sånt :)
De lärare som gick förbi blev förvånade, det är liksom inte varje tjej som frivilligt väljer att snacka bilar :P.

Tio över ett startade min sista lektion för denna dag. Det var kursstart i Programmering A. Eftersom det var kursstart så hände det inte speciellt mycket. Läraren hade ett antal genomgångar, men inte tyckte vi i klassen att det var svårt. I ettan läste vi liksom en kurs, Produktionsutrusting A, som handlade om programmering. Vi kan alltså grunderna.
Att starta upp en kurs nu känns sjukt fel. På måndag går min klass på praktik i 9 veckor. Det betyder att vi får ett sjukt långt uppehåll innan nästa lektion.


Kvällen spenderades i Kastellegårdshallen där lillebrorsan spelade träningsmatch. Tyvärr lyckades han flyga över sargen (är vi släkt eller? ;) ) och slå i sin axel. Jag hoppas att det inte är något allvarlig. Jag får la se till att vara en extra snäll syster under kvällen...

I vanliga fall hade jag nu suttit och gäspat och längtat till detta inlägg publicerats för att kunna gå och sova... men idag känner jag inte så. Jag är inte ett dugg trött. Jag har dessutom en hel del skolsaker att göra. De närmsta timmarna kommer jag sitta framför min dator och plugga lite. När jag har tröttnat på det, vilket kommer ske ganska fort, så får det bli en kamp mot HTML-koderna (alltså pilla lite på bloggdesignen).


Sov gott mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0