Hem ljuva hem

Borta bra, men hemma bäst...

Jag har flyttat hem igen. Tiden som katt- och husvakt är över för denna gång. Jag tycker att det är härligt att få bo ensam ett tag, men det är faktiskt väldigt gött att komma hem igen. Här hemma är det någon annan som lagar mat, någon annan som städar osv osv osv. Jag behöver inte göra mycket helt enkelt.
Att dessutom få sova i min egna säng är sjukt gött. Hur kommer det sig att man alltid sover bäst i egna sängen?

Påsken är nu över och jag känner mig utvilad, pigg och glad. Detta trots att jag jobbade på långfredagen och idag samt att jag har haft två nätter då jag sovit extremt lite. Varför jag sovit så dåligt kan jag inte svara på, men dagen har jag i alla fall överlevt trots allt och det är väl de som är huvudsaken.

Denna eftermiddag och kväll har spenderats vid skrivbordet med huvudet böjt över fysikboken. Det är prov imorgon och jag har pluggat som ett svin för att försöka få in allt i min hjärna som tyvärr har totalstrejkat idag med huvudvärk! Jag kan inte annat än att hålla tummarna för imorgon. Det kan gå hur som helst känner jag.

Ett besök på IFK-kliniken blir det imorgon. Min fot ska undersökas. Jag hoppas på en lösning snart, för jag vill ju faktiskt kunna träna. Det börjar bli tröttsamt att leva med denna fot... En uppdatering kommer imorgon :)

Nu ska min dag avrundas.
Jag hoppas på många timmars sömn, eller i alla fall fram till klockan 6.45 då väckarklockan ringer ;)
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0