Underbar helg

Efter en mycket bra helg med massa roliga saker är jag nu tillbaka i skolan. Veckans första, och sista, prov är avklarat. Denna gång var det fysikprov som gällde och jag är helt säker på att det gick väldigt bra! Helt okej att starta vecka sådär :)

Helgen kommer jag inte kunna beskriva med ord, jag har haft enormt roligt.
I fredags var det skola som vanligt. Jag hade sovmorgon och började därför klockan 9.00. Privatekonomi och juridik stod på schemat. En intressant lektion med massa information inför framtiden. När denna lektion var slut slutade jag egntligen för dagen. Trots detta valde jag, Carro och Adam att sitta kvar och jobba lite med en presentation som ska utföras om drygt en vecka. Vi kom långt och det kändes bra att lämna skolan framåt tre-tiden.

Jobb var det dags för på kvällen. Det var fullt ös hela tiden, kanske inte så konstigt i och med att jag nästintill jobbade själv... Huvudet gjorde ont när jag lämnade arbetsplatsen. Att komma hem var väldigt härligt. Jag somnade med kläderna på på sängen. Snacka om att jag var trött.

Lördagen startade tidigt. Redan vid halv sju vaknade jag. Det var lite segt att vakna så tidigt när jag hade planerat in en go sovmorgon. Lite tvtittade fick det bli innan jag började förbereda en bröddeg. Klockan 11 började jag jobba. Det blev en seg dag med väldigt lite att göra. Vi fick gjort allt och lite till av det som skulle göras. Timmarna gick långsamt!
Framåt kvällen ringde min bror och frågade om jag kunde vara chafför. Självklart tackade jag ja till det uppdraget.

När jag kom hem från jobbet var det bara att byta kläder och hoppa in i brorsans Impala.



Det blev en sen kväll!

Först en sväng till Spekeröd och efter det bar det av till Kåken i Kungälv. En underbar kväll och natt tillsammans med brorsan och hans kompisar.
Klockan 4.47 kom vi äntligen hem. Jag var riktigt trött och somnade framför datorn.

Igår vaknade jag redan vid halv tio. 4,5 timmars sömn kanske inte låter så mycket men jag var pigg och glad och att sova vidare funderade jag inte ens på.

Jag satte i gång med at baka bröd direkt. 75 stycken havre-thekakor och 3 limpos blev det. När ugnen ändå var i gång passade jag på att baka massa dumlekakor.
Jag är nöjd med resultatet och det blev omtyckt här hemma.
Det kommer dröja länge innan mamma kommer behöver köpa bröd. Nu är det hembakt som gäller hemma hos mig! :)


När jag ändå var igång i köket bestämde jag mig för att fixa mat till min familj. Det blev en trerätters.
Förrätt: Smörgåsbakelse -smögen



Till varmrät blev det grillade sweetchilimarinierade fläskfiléspett och potatisgratäng


Toscapäron med pistagenötter blev det till efterrätt



Det blev smarrigt och alla var mätta och belåtna efteråt.

Som sagt, jag kan inte beskriva min helg i ord. Det finns så mycket roligt som hänt som inte går att förklara.

Nu är det i alla fall en ny vecka, och jag jobbar nästan varje dag. I skolan är det inte mycket att göra. Snart är det studenten!

Om en stund är det lunch, men innan dess tänkte jag skriva lite på ett arbete som ska in om två veckor.

Ha en underbar måndag!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0