Uppdatering

Kusinen har varit inne på min blogg och våldgästat lite. Hon fick skriva ett inlägg här för ett par månader sedan och nu var det alltså dags igen. Lilla fisen är nöjd och stolt. Det är trots allt inte många som får använda min datorn och dessutom skriva på min blogg ;)

Tiden rinner på och jag har inte prioriterat bloggen speciellt mycket. Jag har haft ganska mycket fritid och har då valt att slappa väldigt mycket. Lite ledigt är inte helt fel att vara ibland.

En liten uppdatering sedan sist jag skrev här:

Onsdag: Det var lång dag i skolan, 8.00-15.30... Först var det en slapplektion, dvs företagsekonomi. Jag gjorde absolut ingenting, men det är sak samma. Vi gör inte ett skit under lektionstid, det är bara massa egen pluggtid inför provet som är om ett par veckor.
Eftermiddagen spenderades i datasalen, programmering B var vad jag sysselsatte mig med. Det var den absolut tyngsta lektionen jag varit med om. Oj oj oj vad det var jobbigt med en 2,5 timmar lång genomgång.
Huvudet var sådär lagom segt när det var dags att gå hem. Ögonen var trötta och att träna var jag inte alls sugen på. Trots min trötthet valde jag att dra till träningen och vara med... Det är något som jag i efterhand ångrar. Min fot gick åt helvete!!! Jag sprang som vanligt när det helt plötsligt kändes som om något sprack i foten. Det gjorde förbannat ont, men jag försökte vara cool och bita ihop. Planen lämnade jag dirket. Usch vad jag bara ville skrika av smärta...!
Kvällen slutade med foten i högläge och massa film på datorn.

Natten till torsdagen var ett helvete. Jag sov inte en enda sekund pga att foten gjorde ont. Att åka till skolan var inte alls kul. För det första var foten blå, svullen och gjorde ont. För det andra var jag tröttare än på länge. Jag bet dock ihop, satte mig i bilen och körde så gott jag kunde. Att gasa och bromsa var inte alls kul, aj vad ont det gjorde!
Skoldagen var värsta onödig, vi hade endast en lektion, fysik. 3 tal fick jag gjort och det var rekordet i klassen. Det var bara massa snack om annat...
Klockan 11.00 var lektionen, dagen och skolveckan över. Jag, Carro och Adam åkte till Jensens för att käka lite mat. Gratis är gott ;)

Efter skolan drog jag till sjukhuset för att hälsa på morfar. Det blev en lång stund där. En sväng till mormor för att hämta kusinen hann jag med innan det var dags för mig att hoppa i arbetskläderna och jobba ett par timmar.
Efter jobbet flyttade jag till Rörtången, dags att vara katt- och husvakt.

Jag var riktigt trött och somnade därför gott på soffan.

Fredagen startade redan vid halv åtta. Jag kunde inte somna om. Lite slappande framför tvn blev det. Ett tag satt jag i soffan och njöt av att fåglarna kvittrade, en bra start på dagen. När jag gick ner för att ta mig en dusch upptäckte jag att kvittrandet inte kom utifrån utan från Gretas väckarklocka...
Till jobbet drog jag strax efter nio. Det blev en riktigt seg dag på jobbet. Jag hann nog läsa varenda tidning i hela butiken, så mycket hade jag att göra. Timmarna segade sig fram och jag trodde aldrig att det skulle bli kväll och dags att stänga.
Vid tjugo i sju var jag hemma igen, tröttare än tröttast. Några minuter framför tvn blev det innan mina ögon stängdes av trötthet. Att mobilen ringde märkte jag inte av.

Imorse vaknade jag, på soffan, vid åtta tiden. Det är ganska konstigt att jag vaknar så tidigt nu för tiden... Fördelen är att jag hinner göra mycket under dagen i och med att den blir så lång.
Idag har jag dock inte gjort speciellt mycket... Lite dator, plugg, innebandymatch och middag med lite släktingar. Just nu befinner jag mig hemma i vardagsrummet. Jag är trött och ska snart bege mig bort till Rörtången för att få mig ett par timmars sömn.
Imorgon är det en ny dag och jag har absolut ingenting planerat. Funderar lite smått på att plugga fysik, det är prov på tisdag och det är trots allt en fördel om man kan något då... Jag hoppas på en go sovmorgon också, skulle behöva många timmars sömn...

Nu räcker det för denna gång.
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0