Äntligen!

Det har varit en tuff vecka, med detta menar jag inte att allt festande har tagit hårt på mig... Nej nej, det är så att den lägenheten jag bor i har värsta dåliga mottagningen. Att surfa på det mobila bredbandet är inte alls kul. Det har blivit många svordomar och mycket ilska. Jag har blivit överlycklig de få gånger jag lyckats komma in på någon hemsida!
Många kanske tycker att jag är sjuk som är så beroende av internet, men i dagens läge är det faktiskt ett måste att kunna koppla upp sig!
Jag befinner mig just nu i skolan, det är helt tyst här men det är väl inte så konstigt då det just nu pågår en Volleybollturnering i Långviken. Jag valde att inte deltaga.
Istället har jag gjort lite nytta, typ som att anmäla mig till mitt progam, vilket krävde internet!, kollat över saldot på mitt bankkort, mailat kort till mamma, facebookat lite osv osv osv.
Att vi har trådlöst nätverk här på högskolan har räddat mig. Det har varit väldigt tufft att leva som på stenåldern...

Jag har snart bott här i Kalmar i en vecka, och jag trivs redan mycket bra. Det tar ungefär 8 minuter till köpcenter Giraffen, ungefär som Backaplan fast större!. Cyklar man i 3 minuter till så är man vid IKEA.
378 meter till Netto och 5 minuter med cykel till skolan.
Jag har det mycket bra. Det är nära till allt och livet leker.

Aktiviterna som varit denna vecka har bestått av fest, alkolhol, stadsvandring, fest, alkohol, party, supa och lite allmänt tjöt på en gräsmatta, självklart med en ölburk i handen.
Jag trodde inte jag skulle åka hit för att lära mig halsa ett glas vin, tävla vem som kan dricka upp ölen först osv. Oups, detta kanske jag inte skulle skriva. Mamma och pappa, ni läste inte meningen ovanför... ;)

Några bilder:

 

(Drängarna live på Garden partyt)



Kurslitteraturen är beställd och jag går nu och väntar på att ett sms ska dimpa ner i min inkorg. På måndag börjar första föreläsningen. Det ska bli kul...

Om en liten stund ska jag sätta mig på cykeln för att åka hem och fixa käk. Det får bli samma sak som jag ätit de senaste 4 dagarna, alltså kokta morötter och pasta...

 

Jag kan väl avsluta detta inlägg med några kort på lägenheten:

(Klicka för större bild)

 

 

 

 

 

Jag och min kusin delar på denna tvåa. Vi har valt att ta varsitt rum och bara ha köket som en gemensam yta :)

 

Jag hoppas att det inte kommer ta allt för lång tid tills nästa uppdatering. Under helgen kommer jag inte kunna komma in i skolan, vi har inte fått våra inpasseringskort.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0